کنش پژوهی تربیت بدنی بر طرف کردن اختلالات رفتاري دانش آموزان در زنگ ورزش

کنش پژوهی تربیت بدنی

کنش پژوهی تربیت بدنی بر طرف کردن اختلالات رفتاري دانش آموزان در زنگ ورزش

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی تربیت بدنی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی تربیت بدنی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

در سالتحصيلي اخیر وقتی بعد از     سال سابقه كار براي اولين سال در دبستان     شهرستان    مشغول خدمت بودم با دانش آموزی مواجه شدم ؛ که نظم وانضباط مدرسه را در زنگ ورزش برهم زده بود . او دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بي حوصلگي ،فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير براي رفع مشكل او در ذهن من ايجاد گرديد:

1- آيا تربيت غلط او، موجب اختلال رفتاري ايشان شده است ؟

2- آيا به خاطر روايط غلط با وی، ايشان دچار خود پنداري منفي از خود شده است؟

3-  آيا او دچار كمبود محبت شده است؟

4-  آيا او با رفتارهاي خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟

5- چه راه حل هايي براي مشكل وجود دارد؟

6-چه نيروها يا چه كساني مي توانند در حل مشكل كمك كنند؟

7- من چگونه خود را تغییر دهم که مورد قبول اوشوم؟

براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود داشت؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسید كه باید از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نمایم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروههاي ورزشي  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ورزشي باید انجام مي شد   برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین دانش آموز خواسته شد که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی تربیت بدنی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.