نمونه کنش پژوهی فلسفه و منطق جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

نمونه کنش پژوهی فلسفه و منطق

نمونه کنش پژوهی فلسفه و منطق جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی  دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه کنش پژوهی فلسفه و منطق می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه کنش پژوهی فلسفه و منطق بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده

در آموزش یادگیری به شیوه فرایندی این باور اساسی وجود دارد که فرایندهای شناختی مانند مشاهده دقیق، جمع آوری و پردازش داده ها و فرضیه سازی پیش بینی استنباط و … اساس یادگیری را تشکیل می دهند. و به همین اساس در تدریس فلسفه باید شرایطی فراهم شود تا این مهارت در یادگیرندگان تقویت شود و مکمل این یادگیری شرایط محیطی، ویژگی های یادگیرندگان، ضرورت های موضوع یادگیری، هدف آموزشی، هدف های یادگیرنده، نحوه سازمان دهی و ارائه موضوع و محتوای یادگیری، فعالیت یادگیرنده و مهم تر از همه شیوه ی تعاملی در فرایند تدریس مورد توجه قرار می گیرند.

فلسفه غرب با در دست داشتن چند ویژگی به راحتی توانسته است تا بنیادی ترین مراکز فکری و فرهنگی مسلمانان پیشروی کند از آن جمله:

1)دسترسی به کتابخانه و منابع نوشتاری گسترده و غنی از کهن ترین منابع تا جدیدترین آنها

2)در اختیار داشتن فضاهای آموزشی-پژوهشی مناسب و گسترده

3)امکانات فرآوان اطلاع رسانی به منظور نشر اندیشه های جدید از طریق کتاب، مجله های تخصصی، سایت های علمی و …

4)بهره گیری از شیوه های پژوهشی-علمی

اما در این سوی دفتر پر برگ اندیشه های ناب فیلسوفان مسلمان به ویژه شیعیان هنوز با کمبودهایی روبرو است. و این کمبودها برای دانش پژوهشی که بخواهد در زمینه فلسفه اسلام حتی در زمینه فلسفه یونان باستان و … تحقیق نماید محرز و تأثیرگذار است..

اینجانب ….. دبیر … در کنش پژوهی حاضر        کوشیده ام تا درس .. را از طریق راهکار های دانش آموز محور برای دانش آموزانم  جذاب نموده و آنان را در  فهم  این درس یاری بخشم.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه کنش پژوهی فلسفه و منطق روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.