نمونه اقدام پژوهی 1401 با موضوع کلاس شاد تر از طریق ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان و کنترل ناسازگاری های آنها

نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان

نمونه اقدام پژوهی کلاس شاد

نمونه اقدام پژوهی کلاس شاد معلمان مقاطع دبستان – نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع کلاس شاد تر از طریق ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان و کنترل ناسازگاری های آنها : چگونه توانستم  با تدبیر و ایجاد رابطه عاطفی خشونت دانش آموزان ناسازگار رامهار کنم و کلاس درس و دبستان را به محیط شادتری تبدیل نمایم

نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع دبستان با موضوع کلاس شاد تر از طریق ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان و کنترل ناسازگاری های آنها

بخش هایی از فایل

خشم یکی از رایجترین واکنشهای دانش آموزان نسبت به ناراحتیها و ناکامی هاست که به منظور صدمه رساندن به دیگران ، کسب پاداش ، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود . چون تمام اعمال و رفتارهای انسان دارای هدف است رفتار پرخاشگرانه نیز هدف دارد هدف ، مهم ترین عامل در توجیه نوع رفتار است . براساس شناخت هدف ، می توان بین اعمال و رفتارهای گوناگون وجه تمایز قائل شد و آنها را در زمره رفتارهای سالم یا پرخاشگرانه برشمرد . ممکن است دو عمل یکسان در یک زمان یا دو هدف متفاوت انجام گیرد که یکی رفتار سالم و دیگری رفتار پرخاشگرانه تلقی شود ، برای مثال دانش آموزی را در نظر آورید که در حیاط دبستان در حال توپ بازی است . اگر توپش به طور تصادفی و بدون آنکه اراده کند به شیشه پنجره بخورد و آن را بشکند  ،این عمل خشم نیست ، در حالیکه اگر توپش به صورت عمدی و به قصد شکستن شیشه بسوی پنجره پرتاب شود ، رفتارش پرخاشگرانه است ، از این رو ، در شناسایی و تعریف خشم و رفتار پرخاشگرانه باید هدف از انجام دادن آن عمل مشخص شود . مهم ترین هدف زندگی ما رسیدن به شادی و نشاط و کم کردن خشم و استرس است . حرکت و فعالیت انسان برای دست یافتن به شادی است . اگر فضای آموزشی ما از نشاط و شادی خاصی برخوردار باشد نتیجه ی آن فراگیرانی شاد و با عزت نفس بالا و آرام خواهد بود و آینده سازان خوبی برای این مرزو بوم خواهند بود .

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی کلاس شاد با موضوع کلاس شاد تر از طریق ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان و کنترل ناسازگاری های آنها وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کلاس درس شاد

پیشگفتار در رابطه با کلاس و مدرسه شاد

مقدمه  موضوع

شناسایی مسئله

توصیف وضع موجود

نمونه اقدام پژوهی 1401 با موضوع کلاس شاد تر از طریق ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان و کنترل ناسازگاری های آنها

اینجانب ….. مدت… سال است که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم. در سال تحصیلی اخیر نکته ای که توجه مرا به خود جلب نمود خشم تعدادی از دانش آموزان بود وبا توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان  به قرار زیر بود:

در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی خشم و بی انگیزگی هایی از جانب تعداد کثیری از دانش آموزان شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از این دانش آموزان به من القا کرد. اما بعد از دو سه روز از سال تحصيلي متوجه شدم که دانش آموزان کمی آرامتر و متمایل تر به مدرسه و کلاس شده اند و کمی جو کلاس رو به دوستی پیش می رود و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با ایشان وارد شدبنابر این تصمیم گرفتم با تدبیر و ایجاد رابطه عاطفی خشونت دانش آموزان ناسازگار رامهار کنم و دبستان را به محیط شادتری تبدیل نمایم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها

انتخاب راه جدید موقتی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در اقدام پژوهی کلاس شاد

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) اقدام پژوهی کلاس شاد

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ مورد استفاده در اقدام پژوهی کلاس شاد

برای دانلود اقدام پژوهی کلاس شاد و دریافت اقدام پژوهی معلم دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

نمونه اقدام پژوهی 1401 با موضوع کلاس شاد تر از طریق ایجاد رابطه عاطفی با دانش آموزان و کنترل ناسازگاری های آنها