نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس با موضوع چگونه توانستم شوراي دبيران را به محلی جهت تبادل افكار و انديشه هاي مختلف تبدیل نمايم

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس

نمونه اقدام پژوهی معاون شوراي دبيران

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس با موضوع چگونه توانستم شوراي دبيران را به محلی جهت تبادل افكار و انديشه هاي مختلف تبدیل  نمايم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون اجرایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بحث شورا و اهمیت آن در امور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بر هیچ کس پوشیده نیست تا جاییکه اختصاص سوره ای از کلام خدا به این عنوان مهم یعنی «شورا» ناشی از اهمیت آن است در سیره پیامبر بزرگ اسلام و امامان معصوم هم به کرات به استفاده از مشورت و شریک شدن در امر دیگران تأکید شده است و شورای دبیران این جایگاه مهم را دارا می باشد که می توان با فعال نمودن آن نقش سازندگی دبیران را با مشارکت آنها در تصمیم گیری ها تقویت نمود .شورای دبيران جمعی است از دبيران و اداره کنندگان مدرسه که برای تبادل نظر و اطلاعات ، به منظور ارتقای سطح کیفی آموزشی تشکیل می گردد.در این شورا اخبار و اطلاعات اداری نیز مطرح می شود ولی محور اصلی بحث و و گفتگو درباره ی مسائل آموزشی است.

اسلام كه كامل ترين و بهترين قوانين را براي حركت انسان به سوي سعادت و خوشبختي دار است و براساس سرشت انسان استوار بوده و رشد انسان و جامعه انساني را درحركت به سوي كمال مطلق كه همان الله است تضمين مي كند، قطعاً نه اهميت مشاوره و شورا را درتعالي جوامع انساني ناديده نگرفته بلكه به اندازه اي به آن ارج نهاده كه حتي يك سوره به نام شورا نام گذاري شده است. به منظور نشان دادن ديدگاه قرآن نسبت به شكوفايي استعدادها و تبلور و تصفيه انديشه ها در رابطه با مشاور و شورا لازم است به منابع اسلامي درخصوص اين موضوع رجوع كنيم تا قبل از هر چه چيز ضرورت وجودي شورا و اهميت آن از نظر اسلام روشن شود.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  جلسه دبیران

پیشگفتار در رابطه با  جلسه دبیران 

مقدمه  موضوع در رابطه با جلسه دبیران 

شناسایی مسئله در رابطه با  جلسه دبیران 

توصیف وضع موجود

اينجانب در اين آموزشگاه دبيران علاقه زيادي به شركت در شوراي دبيران نداشتند و به بهانه هاي مختلف سعي بر آن داشتند كه در اين جلسات كمتر شركت نمايند . بنا بر اين در سدد رفع اين مشكل بر آمدم.

از مؤثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمان ها مخصوصاً سازمان های آموزشی مانند مدرسه «مشارکت»  است . «« مشارکت یعنی مجموعه اقداماتی که میزان نفوذ و مسئولیت کارکنان (دبيران ، دانش اموزان و اولیاء) را در فرایند تصمیم گیری ، از طریق تفویض اختیار در سطوح مختلف ، افزایش دهد و نوعی حس مالکیت و تعلق را در افرادی که به شکلی با سازمان مربوط هستند به وجود آورد.»»

دبيران در بسیاری از استان ها بیش از هشت ساعت از ساعات روز خود را در مدرسه بسر می برند به همین دلیل بیشترین نیرو و انرژی را در آنجا صرف می کنند . با این وضع دبير خود را عضوی متعلق و مؤثر می داند ، لذا هر کس دوست دارد که در مدرسه صاحب نظر باشد و در تصمیم گیری ها و سازندگی آن سهیم باشد .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  جلسه دبیران 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با جلسه دبیران 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  جلسه دبیران 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با جلسه دبیران 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  جلسه دبیران 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با جلسه دبیران 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با جلسه دبیران 

نتیجه گیری در رابطه با جلسه دبیران

پیشنهادات در رابطه با جلسه دبیران

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با جلسه دبیران 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس و دریافت اقدام پژوهی معاون اجرایی از لینک خرید استفاده نمایید.