نمونه اقدام پژوهی روش نوین تدریس با موضوع چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال ) دانش آموزان پایه … را به درس ریاضیات علاقه مند نمایم

نمونه اقدام پژوهی روش نوین تدریس

نمونه اقدام پژوهی روش نوین تدریس چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال ) دانش آموزان را به درس ریاضیات علاقه مند نمایم در قالب ورد

نمونه اقدام پژوهی روش نوین تدریس چگونه توانستم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال ) دانش آموزان  را به درس ریاضیات علاقه مند نمایم در قالب ورد

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بحث در روش تدریس ریاضی به زمان ما منحصر نمی شود. از هنگامی که تدریس ریاضی مطرح بوده است، روش تدریس آن نیز مورد بحث و مطالعه بوده است. با مطالعه تاریخ آموزش و پرورش، ملاحظه می کنیم که همواره دو نوع آموزش درمقابل هم قرار داشت هاند. دسته اول، روشهای تدریس سنتی، که در گذشته های دور به کار می رفته اند و دسته دوم، روشهای مبتنی بر یافته های روانشناسی است که به طور عمده از قرن بیستم به بعد تکوین یافته اند و به روشهای جدید شهرت دارند. از میان روشهای سنتی می توان از روش سقراطی و روش مکتبخانه ای در ایران و دیگر کشورهای اسلامی نام برد. از روش های جدید در تدریس ریاضی می توان به روش توضیحی، روش سخنرانی، روش اکتشافی، روش حل مساله، روش بحث در کلاس، روش پرسش و پاسخ، روش فعال، روش قیاسی و استقرایی آموزش مهارتهای فراشناختی نام برد.نکته حائز توجه این است که چگونه می توان به کمک شیوه های برتر آموزش ریاضی را برای دانش آموزان جذاب و قابل فهم نمود که بنده به عنوان دبیر ریاضی تصمیم به چنین کاری گرفتم

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی روش نوین تدریس وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  روش نوین تدریس

پیشگفتار در رابطه با  روش نوین تدریس 

مقدمه  موضوع در رابطه با روش نوین تدریس 

شناسایی مسئله در رابطه با  روش نوین تدریس 

توصیف وضع موجود

اینجانب … دبیر ..آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم.. دانش  آموزان علي رغم هوش بالايشان وسرعت زياد در يادگيري مطالب وپاسخ به سوالات به هنگام تدريس (فرايند ياددهي-يادگيري) تمرکز لازم را نداشتند وبا کوچکترين عاملي دچار حواس پرتي شده وتمرکز خود را از دست مي دادند. زمان تدريس مرتب حواسشان پرت بود و از شیوه های سنتی تدریس به تنگ آمده بودند. با اینکه دانش آموزانی با سطح علمی بالایی بودند ولی از روش تدریس ریاضیات خوششان نمی آمد و دائما به مسائل حاشیه ای می پرداختند. اين موارد به تشخيص ما وبعضي از همکاران در روند ياددهي ويادگيري فراگيران اختلال ايجاد مي کرد وباعث مي شد که بازده کيفي وکمي کلاس کاهش يابد وانگيزه ي دانش آموزان براي حضور در کلاس کم شود.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  روش نوین تدریس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با روش نوین تدریس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  روش نوین تدریس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با روش نوین تدریس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  روش نوین تدریس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با روش نوین تدریس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با روش نوین تدریس 

نتیجه گیری در رابطه با روش نوین تدریس

پیشنهادات در رابطه با روش نوین تدریس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با روش نوین تدریس 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی روش نوین تدریس و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.