نمونه اقدام پژوهی با موضوع چگونه خلاقیت دانش آموزان کلاس اول را پرورش دادم

نمونه اقدام پژوهی پرورش خلاقیت

نمونه اقدام پژوهی برای آموزگاران دبستان با موضوع چگونه خلاقیت دانش آموزان کلاس اول  را پرورش دادم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

عوامل گوناگونی وجود دارد که در تمام مراحل زندگی ، از بدو تولد کودک تا بزرگسالی  می توانند به اشکال مختلف خلاقیت فرد را با مانع رو به رو سازند . برخی از این عوامل جنبه ی فیزیولوژیکی دارند و مستقیماً بر کنش های عمومی ذهن فرد تاثیر منفی می گذارند و فرایند رشد تفکر او را متوقف و یا دچار اختلال می کنند نظیر اختلالات ارثی و یا ضایعات جسمانی و روانی که البته شامل درصد کمی از افراد می شود . اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که مستقیم یا غیر مستقیم خلاقیت فرد را تحت تاثیر قرار می دهند و سبب تضعیف یا تخریب آن می شود . این دسته از عوامل را می توان تحت عنوان موانع محیطی خلاقیت نام گذاری کرد . برخی از این موانع منشأ خانوادگی دارند . یعنی در جریان تعامل کودک با والدین و محیط خانه پدید می آیند تعدادی دیگر از این موانع برخاسته از محیط تحصیلی فرد می باشند و در طی تعامل او با معلم یا مربی و همچنین سایر هم سالان خود در محیط های آموزشی بر خلاقیت وی تاثیر مخرب می گذارند . اما از این دسته موانع محیطی خلاقیت از همه مهم تر است و می تواند نقش بسزایی در پرورش خلاقیت داشته باشد .

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی برای آموزگاران دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خلاقیت

پیشگفتار در رابطه با  خلاقیت 

مقدمه  موضوع در رابطه با خلاقیت 

شناسایی مسئله در رابطه با  خلاقیت 

توصیف وضع موجود

با شروع فصل پائیز ، سال تحصیلی جدید هم آغاز شد . و دوباره کوچه ها و خیابان ها از حضور بچه ها پر گشت . هیاهو و غوغای آن فضای سرد و بی روح مدرسه را پر از ترنم شادی و نشاط کرد . هر کدام از آنها به امید بهتر و پر بارتر از گذشته با کوله باری از خاطرات قدیمی ، سال جدید را آغاز کردند . امسال به امید خدا سال تحصیلی را آغاز نمودم و امیدوار بودم بتوانم با تغییر محیط کاری خود، هم بار علمی خود، و هم دانش آموزان را افزایش دهم . با تقسیم شدن کلاس ها مسئولیت پر بار کلاس اول به من و واگذار شد . با توجه به تجربه و تدریس چند ساله در این پایه شاید تکرار دوباره آن برایم خسته کننده و تکراری می بود . اما از همان ابتدای سال تحصیلی تصمیم گرفتم امسال را با شیوه جدید شروع نمایم تا هم برای دانش آموزان و هم خودم تنوعی باشد و هم کوچکترین تغییر در روش خود و دانش آموزان بوجود آورده باشم .

با گذشت چندین هفته از شروع سال تحصیلی و همچنین با توجه به تعاریفی که از خلاقیت در کتب گوناگون مطالعه کرده بودم، در دانش آموزان کلاس اول، روحیه ی خلاقانه را کمتر مشاهده کردم. شاید به این دلیل باشد که تاکنون فرصتی برای آنها در این زمینه بوجود نیامده بود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خلاقیت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خلاقیت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خلاقیت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خلاقیت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خلاقیت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خلاقیت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خلاقیت 

نتیجه گیری در رابطه با خلاقیت

پیشنهادات در رابطه با خلاقیت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خلاقیت 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی برای آموزگاران دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.