اقدام پژوهی برای کلاس سوم دبستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه را به خواندن نماز علاقه مند سازم

اقدام پژوهی برای کلاس سوم دبستان

اقدام پژوهی برای کلاس سوم دبستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه را به خواندن نماز علاقه مند سازم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای کلاس سوم دبستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه  را به خواندن نماز علاقه مند سازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اولین قدم در تربیت دینی انس و الفت دینی است بدین شکل که کودکان در سال های اولیه زندگی با مشاهده اقامه نماز تلاوت قرآن و پرداختن به فرایض دینی از سوی خانواده و اطرافیان از آنها فرا می گیرند و علاقه مند به امور دینی می گردند. لذا خانواده با مشاهده میل کودک به نماز و شرکت در جلسات مذهبی و اموری از این دست باید او را تشویق نماید. آموزش و پرورش نیز در مرحله پیش دبستانی فعالیت خود را با تهیه جزوات آموزشی مناسب در این زمینه آغاز نموده اما در دوره دبستان لازم است که این اعمال کودک مستمر ادامه یابد و تحت نظارت قرار گیرد زیرا تکرار اعمال سبب نفوذ و تاثیر در شخصیت و ماندگاری آن عمل در روح و روان کودک خواهد شد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای کلاس سوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  نماز

پیشگفتار در رابطه با  نماز 

مقدمه  موضوع در رابطه با نماز 

شناسایی مسئله در رابطه با  نماز 

توصیف وضع موجود

بنده حدود . سال است  که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم از این مدت . سال اکثر سالها در مدارس ابتدایی شهرستان….. خصوصاً در روستاها بعنوان آموزگار تدریس نموده ام. هم اکنون یعنی در سال تحصیلی . معلم کلاس سوم دبستان . که دارای . نفر دانش آموز است می باشم. این دبستان تنها آموزشگاه پسرانه شهر . بوده که در آن . کلاس درس و . دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند. در این مدرسه یک مدیر مستقل، سه معاون آموزشی، پرورشی، اجرایی، یک مربی ورزش و 2 نفر همکار خدماتی و 12 نفر با اینجانب آموزگار وجود داشته، آموزشگاه ما در قسمت غربی شهر .نزدیک جاده . قرار داشته که به صورت 2 طبقه ساخته شده و چند سال قبل مدرسه راهنمایی در آن وجود داشت. دانش آموزان کلاس سوم در اکثر درسها در حد خوب و خیلی خوب بوده و بچه هایی منظبط اکثر خانواده های آنان کشاورز و دامدار و کارگر می باشند. میزان سواد والدین آنها از دیپلم به پایین بوده اما متأسفانه به خواندن نماز چه به صورت جماعت و چه انفرادی علاقه ای از خود نشان نمی دادند. بنابراین برای من این سؤال مطرح بود که چرا فراگیران این کلاس توجهی به خواندن نماز ندارند. بنده سعی کردم که وضعیت نامطلوب را از طریق اقدام پژوهی به وضعیت مطلوب برسانم. لذا با توجه به چرخه ی موجود در اقدام پژوهی که دارای مراحل زیر بوده این مسئله را که چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم را به خواندن نماز علاقه مند سازم حل نمایم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  نماز 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با نماز 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  نماز 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با نماز 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  نماز 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با نماز 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با نماز 

نتیجه گیری در رابطه با نماز

پیشنهادات در رابطه با نماز

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با نماز 

برای دانلود اقدام پژوهی برای کلاس سوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.