اقدام پژوهی با موضوع راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول وهدایت آنها در حفظ آرامش کلاس

اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی

اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی با موضوع راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول وهدایت آنها در حفظ آرامش کلاس نمونه دقیق و کامل در قالب ورد

اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی با موضوع راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول وهدایت آنها در حفظ آرامش کلاس نمونه دقیق و کامل در قالب ورد

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم اول ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

پرحرفی در کودکان معمولا یکی از علایم بیش فعالی است و در کنار دیگر عوامل مثل صبر نکردن در صف یا پاسخ سوالی را قبل از اتمام آن دادن، به بیش فعالی مربوط است و تحت این عنوان قابل درمان است.

نکته این جاست که گاهی افراد پرحرف که در طیف شدید اختلال قرار دارند و بدون این که متوجه خستگی طرف مقابل شوند به حرف خود ادامه می دهند. در این موارد حرف زدن تحت کنترل فرد نیست و او نمی تواند دست از حرف زدن بکشد. اگر معلم بخواهد پرحرفی دانش‌آموزی را در جریان بحث گروهی کاهش دهد می‌تواند با او قرار بگذارد که در هر پنج دقیقه یک دقیقه اجازه صحبت خواهد داشت. او باید این مقدار صحبت کردن دانش‌آموز را تقویت کند اما پیش از آن را نباید تقویت کند. البته معلم باید مواظب باشد که حتماً میزان معینی از حرف زدن دانش‌آموز را برای ادامه مشارکت او در بحث تقویت کند و مواظب باشد که او را از انجام این کار به کلی دلسرد نکند. معلم می‌تواند، برای رفع مشکل سروصدا و خودنمایی یک دانش‌آموز، هر وقت او برای جواب دادن به سؤال معلم از صندلی خود برمی‌خیزد و با سروصدا می‌خواهد جواب سؤال معلم را بدهد، به او توجهی نکند و در عوض به دانش‌آموز دیگری که آرام در صندلی خود نشسته و تنها دستش را بلند کرده است، اجازه جواب دادن به سؤال را بدهد. همچنین زمانی که همان دانش‌آموز نیز به همین نحو برای جواب دادن به سؤال معلم با بلند کردن دست نوبت می‌گیرد معلم باید از او بخواهد تا به سؤالی که پرسیده شده، جواب دهد تا به این طریق رفتار مطلوب دست بلند کردن جانشین شلوغ‌کاری شود.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  معنی پرگویی

پیشگفتار در رابطه با  معنی پرگویی 

مقدمه  موضوع در رابطه با معنی پرگویی 

شناسایی مسئله در رابطه با  معنی پرگویی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. آموزگار پایه اول دبستان…. سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و هم اكنون در آموزشگاه ………… مشغول به تدريس هستم. كلاسي كه در آن مشغول به تدريس هستم …. نفر دانش آموز دارد.با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان اين كلاس با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم می ریزند-سر وصدا و پر حرفی می کنند- با هم صحبت می کنند-در یک جای ثابت نمی شینند ومدام در حال پرگویی هستند. و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها  در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  معنی پرگویی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با معنی پرگویی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  معنی پرگویی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با معنی پرگویی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  معنی پرگویی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با معنی پرگویی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با معنی پرگویی 

نتیجه گیری در رابطه با معنی پرگویی

پیشنهادات در رابطه با معنی پرگویی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با معنی پرگویی 

برای دانلود اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.