اقدام پژوهی اقدام پژوهی آموزش حضوری پسا کرونا 1401 :بهبود شرایط درسی و روانی دانش آموز

اقدام پژوهی پسا کرونا

اقدام پژوهی آموزش حضوری پسا کرونا

نمونه ای بینظیر از پژوهش های پسا کرونا 1401 – اقدام پژوهی آموزش حضوری پسا کرونا توسط پژوهش سرای فرهنگیان ایران که در اردیبهشت ماه 1401 تدوین شده و برای دانلود همینک میتوانید این اقدام پژوهی پسا کرونا را سایت دانلود بانک فرهنگیان دریافت و استفاده کنید . گروه تدوین گر اقدام پژوهی نحوه برخورد  دانش آموزانی که بعد از 2 سال وقفه به مدرسه آمده اند و با شرایط ویژه تر نوآموزانی که بجای کلاس اول از کلاس سوم به مدرسه آمده اند نسبت به خریداری این فایل به قصد فروش به غیر رضایت ندارند و تقاضا داریم صرفا جهت استفاده شخصی این فایل را تهیه کنید .

این نمونه اقدام پژوهی به تناسب شرایط عجیب و خاصی که بخاطر همه گیری ویروس کرونا پیش آمد اقدام به بررسی رفتار , هیجانات و عواطف نوآموزانی میپردازد که بجای کلاس اول از کلاس دوم و سوم وارد مدرسه شده اند و سعی در ارائه راهکارهایی عملیاتی و ساده برای کمک به کاهش استرس , هیجانات و تبدیل عواطف منفی به عواطف مثبت در این طیف از دانش آموزان میپردازد.

این پژوهش اقدام پژوهی آموزش حضوری پسا کرونا سعی شده است شرایط بسیار حساسی که این دانش آموزان نوآموز دارند به طور ویژه و موشکافانه ای بررسی و تجزیه و تحلیل شود و به همین نسبت برای جبران ضعف درسی و جوابدهی مناسب به عواطف , احساسات و هیجانات منفی و مثبت آنها راهکار های عملیاتی ارائه شود . راهکارهایی که با توجه به شرایط خاص و بدون تجربه قبلی هیچ یک از همکاران و نبود منابع و ماخذ لازم برای استفاده میتواند چراغ راهی باشد برای اینکه همکاران گرامی در سال تحصیلی آتی 1401-1402 در مواجهه با دانش آموزانشان از آنها بهره ببرند .

بخش هایی از فایل چگونه توانستم شرایط درسی و روانی دانش آموز را برای آموزش حضوری در دورا پسا کرونا بهبود بخشم؟

بعد از همه گیری ویروس کرونا عملا سالهای تحصیلی 98-99 و 99-1400 و بخش زیادی از سال تحصیلی 1400-1401 بصورت آموزش غیر حضوری در بستر اپلیکیشن موبایلی شاد بوده و دانش آموزانی که مقرر بود در مهر ماه سالهای 99 و 1400 وارد کلاس اول ابتدایی شوند عملا درک صحیحی از شرایط حضور در محیط اجتماعی بین همسالان و دانش آموزان پایه های بالاتر را ندارد و به یکبار از 16 فروردین 1400 مستقیما وارد کلاس دوم و سوم شدند .

مدیران مدارس و مناطق آموزش و پرورش در سالهای اخیر سعی داشته اند که برای پایه های اول از معلمانی استفاده کنند که سالها سابقه تدریس و برخورد با دانش آموز کلاس اول و نوآموزان را داشته اند و تنها در معدود مواردی شاهد استفاده چرخشی همکاران مقطع ابتدایی برای تدریس در پایه اول بوده ایم .

در برخورد با این نوآموزانی که به طور ویژه اولین حضورشان در کلاس درس و مدرسه را بجای مهر ماه و کلاس اول بعد از نوروز 1401 در کلاس دوم و سوم تجربه میکنند باید در نظر داشت که همکارانی که هیچگاه سابقه تدریس در پایه اول ابتدایی را نداشته اند به طور قطع مشکلات بسیاری در برخورد صحیح و درک درست از عواطف و هیجانات این دانش آموزان نخواهند داشت .

مشکل دیگری که باید بدان تجوه ویژه ای شود عدم آموزش صحیح دروس پایه اول اععم از نشانه های درس فارسی تا اعداد ریاضی و … توسط والدین و به کمک بستر آموزش شبکه شاد است . این مشکل برای دانش آموزانی که وارد کلاس سوم میشوند قطعا بیشتر از دانش آموزانی است که در نوروز 1401 وارد کلاس دوم شده اند و آموزگاری که در این مقاطع پذیرای این دانش آموزان است علاوه بر اینکه باید توجه ویژه ای به حساسیت ها , عواطف و هیجانات این نوآموزان داشته باشد باید بتواند راهکار های عملیاتی برای جبران ضعیف درسی بجا مانده از 2 سال دوری از محیط آموزشی مدرسه این دانش آموزان کند , چون کوچکترین اشتباهی در باره این دانش آموزان میتواند در وهله اول به سرخوردگی آنها بیانجامد و در نهایت شرایط ادامه تحصیل و ارتباط صحیح این دانش آموزان با مدرسه و معلم و دروس جاری را با مشکلا جدی روبرو کند .

عناویت و تیترها

تیترهایی که در این اقدام پژوهی پسا کرونا وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه

پیشگفتار در رابطه 

مقدمه  موضوع 

شناسایی مسئله   

توصیف وضع موجود اقدام پژوهی آموزش حضوری پسا کرونا

اینجانب ……….. مدت ………… سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. و هم اکنون ……….. آموزشگاه ابتدایی ………… هستم. در کلاسم  با ………… نفر دانش آموز سر و کار دارم , وقتی تعطیلات نوروز 1401 تمام شد در شرایطی پا به مدرسه و کلاس درس گذاشتم که به جد درک درستی از شرایط نداشتم و با دانش آموزانی مواجه شم گویی از جنس دیگری هستند و قبلا هرگز تجربه تدریس به چنین شاگردانی را نداشتم و ……………………………………………

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 

انتخاب راه جدید موقتی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی 

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ

برای دانلود اقدام پژوهی آموزش حضوری پسا کرونا و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

تعداد دانلود فایل تا این لحظه : 1 مورد

بعد از دانلود 5 نفر این فایل مطابق شرایط عادی و طبق تعرفه سایر فایل های اقدام پژوهشی سایت قیمت گذاری خواهد شد.