اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم روحیه پرسشگری را در دانش آموزان پایه پنجم توسعه و تقویت نموده و سطح علمی آنها را بالا ببرم

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان چگونه توانستم روحیه پرسشگری را در دانش آموزان پایه پنجم توسعه و تقویت نموده و سطح علمی آنها را بالا ببرم در قالب ورد

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم روحیه پرسشگری را در دانش آموزان پایه پنجم توسعه  و تقویت نموده و سطح علمی آنها را بالا ببرم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

صاحب نظران یکی از دلایل پیشرفت جوامع توسعه یافته را وجود روحیه پرسشگری و تفکر انتقادی در بین دانش آموزان و سیستم آموزشی آن کشورها می دانند. همین روحیه پرسشگری و حس کنجکاوی است که باعث می شود دانش آموزان از همان روزهای نخست، همراه با یادگیری دروس خود، موضوعات درسی را با چشم و گوش بسته نپذیرند بلکه نسبت به آنها با روحیه انتقادی و پرسشگری مواجه بشوند و همین موضوع مهم در سیستم آموزشی به آنها کمک می کند که در بزرگسالی نیز، نسبت به وضع موجود جامعه خود راضی نباشند و همواره سعی کنند تا وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و … را به جلو ببرند و در گذشته نمانند.

چنانچه به سیستم آموزشی کشور خودمان نگاه کنیم به سادگی در می یابیم که روحیه پرسشگری و حس کنجکاوی و دیدگاه انتقادی تا اندازه بسیار زیادی در بین دانش آموزان از بین رفته و نادیده گرفته شده است. معمولا پرسش های دانش آموزان برای بهتر توضیح دادن موضوع درسی است و نه در چرائی و علت و دلایل آن. نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمند، در تولید و رشد علمی ‌نقش بسزا و سازنده‌ای را ایفا می‌کند و در صدد افزایش تولید دانش می‌باشد. در عصر دانش و نو‌آوری که منبع اصلی رقابت اقتصاد جهانی است نظام آموزشی هر کشور در تلاش است تا دانش تولید شده را در جهت افزایش نو‌آوری بر عهده گیرید. همه می دانیم که دانش‌آموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و اصلی‌ترین دارایی‌ها به شمار می‌آیند، می‌بایست به شیوه مناسب بر دانش آنها مدیریت شود و تلاش کرد دارایی‌های نهفته در ذهن آن‌ها کشف شود تا این گنج به دارایی‌های با ارزشی تبدیل گردد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پرسشگری

پیشگفتار در رابطه با  پرسشگری 

مقدمه  موضوع در رابطه با پرسشگری 

شناسایی مسئله در رابطه با  پرسشگری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….  ……….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون  آموزگار پایه پنجم  می باشم . با توجه به اینکه دانش آموزان علی رغم برخورداری از سطح علمی نسبتا بالا  آن چنان که باید به امر تحقیق و پرسشگری علاقمندی نشان نمی دادند و فقط تحقیق آنها منوط به پژوهشی است که معلمان بعنوان تکلیف از آنها می خواستند لذا بر آن شدم در زمینه علاقمند سازی دانش آموزان به پژوهش و پرسش و استفاده از امکانات پژوهشی اقدام پژوهی خود را انجام دهم، بنده  در اوایل سال تحصیلی با تعداد بسیار کمی از دانش آموزان علاقمند به امر پرسشگری و پژوهش مواجه بودم و همواره از می دیدم که بیشتر تحقیق هایی که از دانش آموزان می خواهم اینترنتی انجام می گیرد بنا بر این انگیزه این بود که ضمن افزایش تعداد دانش آموزان علاقمند به پرسشگری وپژوهش، علایق و عادتهایی را در آنها ایجاد نمایم، و این فرهنگ را در آنها نهادینه سازم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پرسشگری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پرسشگری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پرسشگری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پرسشگری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پرسشگری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پرسشگری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پرسشگری 

نتیجه گیری در رابطه با پرسشگری

پیشنهادات در رابطه با پرسشگری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پرسشگری 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه پنجم مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.