اقدام پژوهی معلم دبستان با موضوع حل مشکل انگشت مکیدن در دانش آموز

اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان

اقدام پژوهی انگشت مکیدن

اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم  انگشت مکیدن  را در  فرناز دانش آموز پایه اول  برطرف کنم

بانک فایل معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

درآموزش و پرورش معلم نقش یاد دهنده ودانش آموزنقش یاد گیرنده(متعلم) رادارد. در این راه تعیم وتعلم مشکلات فراوانی بر سر راه وجود دارد که با همکاری معلم ومتعلم باید برطرف گردد تا امر آموزش به سهولت انجام گیرد.

ذز میان سایر مشکلات کودکان انگشت مكيدن كودكان اغلب روي دندان ها و حرف زدن آنها تاثير منفي مي گذارد .مشكلات جسماني از اين قبيل را مي توان بر طرف ساخت اما مشكلات رواني در ارتباط با مكيدن بلند مدت انگشت به آساني درمان نمي شود. بسياري از كودكان كه به مكيدن انگشت عادت كرده اند تحت تاثير رفتار پدر و مادر ،خواهر و برادر ،دوستان ،اقوام ،آموزگاران و حتي اشخاص غريبه كه مي خواهند آنها را به هر شكل از مكيدن انگشت باز دارن ناراحت و عصبي مي شوند . نتيجه اش كودكي است كه از عزت نفس كافي برخوردار نيست،كودكي كه به خودش بهاي لازم را نمي دهد .كودكاني كه پيوسته تحت فشار هستند تا از مكيدن انگشت خودداري كنند ، خودشان را تدريجاٌ آدم هاي بدي ارزيابي مي كنند كه چيز جالبي براي عرضه ندارن . اين بچه ها به تدريج ممكن است مشوش ،خشمگين و يا پرخاشگر گردند.این مشکل به نوبه ی خودنه تنها در روحیات فرد اثر می گذارد بلکه دردرس آن نیز تأثیر گذار خواهد بود و بهتر است معلم چاره ای برای برطرف کردن آن بیاندیشد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  رفتار نامطلوب

پیشگفتار در رابطه با  رفتار نامطلوب 

مقدمه  موضوع در رابطه با رفتار نامطلوب 

شناسایی مسئله در رابطه با  رفتار نامطلوب 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……………………دارای ………….سال سابقه کار در آموزش و پرورش می باشم و هم اکنون در پایه …..آموزشگاه …. مشغول تدریس می باشم در سال تحصیلی اخیر متوجه مشکل جدی یکی از دانش آموزانم به نام فرناز در رابطه با  انگشت مکیدن ،کم حرفی و انزوا طلبی   وی شدم . این دانش آموز برروی کلاس همیشه ساکت و آرام است و معمولأ برای نشستن چه در کلاس وچه در حیاط گوشه ی آخر در کنج را انتخاب می کند، صبحت نمی کند مگر در مواقعی که سوالی از او بپرسیم که آن وقت هم تلاش می کند با سرعت جواب را بدهد و آرام بگیرد و اگرجواب را نداند به من نگاه می کند وهیچ جوابی نمی دهد و وقتی از او میخواهم صحبت کند فقط به من نگاه می کند.درزنگ ورزش با دیگر دانش آموزان بازی نمی کند وتنها در گوشه ای از مدرسه می ایستد وبه آنها نگاه می کند. در زنگ های تفریح بارها وبارها مشاهده شده که فقط در گوشه ای می ایستد و یا نشسته و انگشتانش را می مکد.تابحال دیده نشده با دانش آموز دیگری در حال گفت وگووقدم ردن باشد بعضی حروف درست تلفظ نمی کند و از نظر نوشتاری خوب نیست. بنا بر این لازم بود که روی مشکل وی و راهکار های برطرف نمودن این مشکل به طور جدی کار شود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  رفتار نامطلوب 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با رفتار نامطلوب 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  رفتار نامطلوب 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با رفتار نامطلوب 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  رفتار نامطلوب 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با رفتار نامطلوب 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با رفتار نامطلوب 

نتیجه گیری در رابطه با رفتار نامطلوب

پیشنهادات در رابطه با رفتار نامطلوب?

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با رفتار نامطلوب 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.