اقدام پژوهی معلم استثنایی با موضوع چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

اقدام پژوهی معلم استثنایی

اقدام پژوهی معلم استثنایی

اقدام پژوهی معلم استثنایی با موضوع چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری  درس تاریخ کمک کنم

بانک فایل معلمان : گویا طرح تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهیمعلم استثنایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش آموزانی برخاسته‌است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و در عین حال درچهارچوب سنی کودکان استثنایی نمی‌گنجند. ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزن‌شان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوش انها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار می‌کنند. درخانه نیز یاری‌های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانش‌آموزان، می‌توان آن‌ها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرایند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود، اختلال دارند که این اختلال می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم استثنایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اختلال یادگیری

پیشگفتار در رابطه با  اختلال یادگیری 

مقدمه  موضوع در رابطه با اختلال یادگیری 

شناسایی مسئله در رابطه با  اختلال یادگیری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……… …. و…………سال سابقه ی خدمت درمدارس ….. میباشم درطول این چندین سال با توجه به تدریس در مدارس عادی ومختلط  تجربیات ارزنده ای کسب کرده ام از جمله تدریس در مدارس مختلط فرصت بسیار خوبی را برایم فراهم نمود تا هر چه بیشتر تفاوتهای فردی دانش آموزان دختر وپسررا دریادگیری  دروس خواندنی کاملاَتشخیص دهم وباتوجه به این مطلب مشکل خودرا در زمینه ی پروانه (دانش آموز پایه …..)که دچار مشکل در این زمینه بودرا حل نمایم .

.دانش آموز مورد نظر در این مقاله پروانه در کلاس دوم راهنمایی  میباشد پدر پروانه از اعضای انجمن مدرسه است پروانه برادری بزرگتر از خود دارد که در دبیرستان مشغول تحصیل میباشد واز نظر  یاد گیری مشکل پروانه را نداردا.ز نظر وضعیت جسمی پروانه سالم (قدواندازه و سرنرمال)وهیچ بیماری خاصی ندارد.پروانه کمی خجالتی و عصبی – مهربان-ودوست داشتنی است مشکل او در درس تاریخ اختلال در یاد گیری است این موضوع را با توجه به موارد زیر در ابتدای سال تحصیلی یافتم که پروانه در شروع کلاس وپرسش از درس گذشته مضطرب ودستپاچه است لذا تصمیم گرفتم مشکل او را در درس خود حل نمایم

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اختلال یادگیری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اختلال یادگیری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اختلال یادگیری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اختلال یادگیری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اختلال یادگیری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اختلال یادگیری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اختلال یادگیری 

نتیجه گیری در رابطه با اختلال یادگیری

پیشنهادات در رابطه با اختلال یادگیری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اختلال یادگیری 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی و دریافت اقدام پژوهی معلم استثنایی از لینک خرید استفاده نمایید.