اقدام پژوهی معلمان کلاس چهارم دبستان با موضوع چگونه توانستم خط نوشتاری مهدیه را بهبود بخشم

اقدام پژوهی معلمان کلاس چهارم دبستان

اقدام پژوهی معلمان کلاس چهارم دبستان چگونه توانستم خط نوشتاری مهدیه را بهبود بخشم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلمان کلاس چهارم دبستان با موضوع چگونه توانستم خط نوشتاری مهدیه  را بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

طبق بررسی های انجام شده بر روی شواهد یک و با مطالعه ی مبانی نظری مرتبط با مشکل بد خطی ، عوامل مختلفی می تواند. در ایجاد این مسئله مؤثر باشند. که از جمله ی آن ها می توان به آموزش نا مناسب ، عوامل جسمانی ، خانواده ، عوامل روحی – عاطفی و شرایط و موقعیت کلاسی اشاره کرد.

آموزش نا مناسب را می توا ن از مهمترین عوامل دانست. که در این جا نحوه ی تدریس و ارزیابی معلم ، نقش بخصوصی را ایفا می کند. معلمی که با دادن تکالیف زیاد و نا مناسب پوشه ی کار را از سر خود وا می کند واز تکالیف کاربردی استفاده نمی کند و به کمیت تکالیف بیشتر از کیفیت آن ها اهمیت می دهد باعث خستگی زیاد و کاهش انگیزه در دانش آموز می شود. که در نگارش صحیح و زیبا نوشتن او تأثیر می گذارد.ودر دانش آموز ایجاد استرس و اضطراب شدید می نماید و همچنین نبود وقت کافی جهت نظارت معلم بر تکالیف دانش آموزان به علت چند پایه بودن کلاس باعث می شود که دانش آموزان نسبت به انجام تکالیف نوشتاری خود بی علاقه و بی انگیزه شوند. و همین آموزش نامناسب معلم می تواند در دانش آموزان مشکلات روحی و عاطفی ایجاد کند.

خانواده از دیگر عوامل مؤثر بر کیفیت دست خط دانش آموز می باشد . نقش خانواده بعنوان نقش راهنما در منزل ، تشویق دانش آموز و ایجاد ارتباط مستمر با مربیان آموزشی به جهت نظارت صحیح روی دست خط دانش آموزان است. عدم توجه والدین در بازخورد مناسب نسبت به تکالیف نیز عامل مؤثری بر بی نظمی و  بد خطی کودک است. همچنین بد خطی بعضی از والدین بعنوان سرمشق و الگوی نامناسب شدت بخش این مشکل خواهد بود.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان کلاس چهارم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خط نوشتاری

پیشگفتار در رابطه با  خط نوشتاری 

مقدمه  موضوع در رابطه با خط نوشتاری 

شناسایی مسئله در رابطه با  خط نوشتاری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ،………….. ( لیسانس آموزش ابتدایی و ………….. سابقه خدمت ) آموزگار پایه ی چهارم در اوایل سال تحصیلی با دیدن مشق و املای  ” مهدیه ”  متوجه مشکل بدخطی او که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم. با شواهدی که من از این مشکل مهدیه داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و … را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن،  فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.و همچنین برای رفع موانع فیزیکی،جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خط نوشتاری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خط نوشتاری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خط نوشتاری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خط نوشتاری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خط نوشتاری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خط نوشتاری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خط نوشتاری 

نتیجه گیری در رابطه با خط نوشتاری

پیشنهادات در رابطه با خط نوشتاری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خط نوشتاری 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان کلاس چهارم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.