اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مشکل روانخوانی دانش آموز

اقدام پژوهی معلمان پایه پنجم ابتدایی

اقدام پژوهی مشکل روانخوانی دانش آموز

اقدام پژوهی معلمان پایه پنجم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم  مشکل روانخوانی امیر دانش آموز پایه پنجم را برطرف نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اساسي ترين منظور خواندن فهميدن است و اگر همين هدف بر آورده شود ساير اهداف آموزش خواندن باكمي كوشش بر آورده مي شود(ص 29  انوشه پور).

  1. شناخت حرفها کلمه ها و درک معانی آنها
  2. پرورش قوه ی قضاوت در کودک
  3. ایجاد تواناییهای مطلوب در خواندن

4.گسترش خزانه ی لغات

  1. آشنایی با ویژگیهای اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی جامعه خویش و ایجاد قدرت سازگاری با آن
  2. پرورش قوای ذهنی چون تفکّر ، تحلیل و……….
  3. ایجاد علاقه به خواندن انواع کتابها و مطالب نوشتاری ( صـ 67 ناعمی)
  4. توانايي تركيب اصوات گوناگون
  5. توانايي تفسيرو تعبير تصاوير و مطالب و حدس زدن معني لغات در ضمن جمله .
  6. افزايش توانايي فهم و تحليل مو ضوعهاي علمي مانند رياضيات ، علوم و اصطلاحات علمي
  7. ايجاد حس همكاري ،يگانگي وتعاون بين كودكان و پرورش افراد متعهداز طريق درك وبرداشتهاي واقعي از موضوعات.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان پایه پنجم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  روانخوانی

پیشگفتار در رابطه با  روانخوانی 

مقدمه  موضوع در رابطه با روانخوانی 

شناسایی مسئله در رابطه با  روانخوانی 

توصیف وضع موجود

امیر دانش آموزکلاس پایه ی پنجم ابتدایی در  از نظر ظاهر مرتّب بود ، تنها فرزند خانواده که پدرش هم خارج از استان کار می کرد و او اکثر اوقات با مادرش تنها زندگی می کرد  تکالیف مدرسه را درست  وبه موقع انجام می داد(البته با کمک زیاد مادر) امّا درسش  ضعیف بود و در  بیان آنچه یادگرفته بسیار مشکل داشت ونمرات او بسیار پایین بودند  . وقتی می خواست درس را جواب دهد اکثر اوقات زیر لبی چیزی می گفت یا می گفت بلدم اما فراموش کرده ام و نمی توانست به راحتی درس را جواب دهد.در خواندن فوق العاده ضعیف بود و نمی توانست به راحتی از روی درس بخواند. اکثر مواقع سطرها را گم می کرد بعضی کلمات را با مکث بسیار زیاد می خواند وقتی هم از متن خوانده شده از او سوال می شد نمی توانست جواب دهد . زنگ هنر کارش را خوب انجام می داد و با ذوق و اشتیاق کارهای هنری را انجام می داد مخصو صاً کاردستی و کار با گل را به خوبی انجام می داد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  روانخوانی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با روانخوانی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  روانخوانی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با روانخوانی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  روانخوانی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با روانخوانی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با روانخوانی 

نتیجه گیری در رابطه با روانخوانی

پیشنهادات در رابطه با روانخوانی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با روانخوانی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان پایه پنجم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.