اقدام پژوهی معلمان سوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس سوم بهبود بخشم

اقدام پژوهی معلمان سوم ابتدایی

اقدام پژوهی ناخن جویدن و استرس

اقدام پژوهی معلمان سوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی  دانش آموز کلاس سوم بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

جويدن ناخن عادتي خجالت‌آور، ناپسند و از لحاظ اجتماعي غيرقابل قبول است كه در كودكان شيوع بيشتري دارد و مي‌تواند باعث عوارضي مانند كوتاهي غيرعادي ناخن‌ها، التهاب و عفونت اطراف آن و آسيب به رفتار خود فرد شود. كارشناسان علل مختلفي براي جويدن ناخن مطرح مي‌كند. آنان معتقدند علت عمده آن، ناشي از ترس و اضطراب است. و روشي براي ابراز دلگيري‌ها و دلخوري‌ها باشد. هنگامي كه كودك نمي‌تواند خشم خود را در مقابل ناكامي‌ها و محروميت‌ها نشان دهد با جويدن ناخن آرامش موقتي پيدا مي‌كند. كه آثاري نظير افت تحصيلي و كاهش اعتماد به نفس همراه دارد و لازم است والدين مربيان مدرسه بيشتر به اين مسأله توجه كنند و به سادگي از كنار آن نگذرند. ما وقتي كه فرزندانمان مريض جسمي مي‌شوند براي سلامتي آنان تلاش مي‌كنيم اما وقتي عصبي مي‌شوند و پرخاشگري مي‌كنند و افسرده مي‌شوند و … بر آنان فشار مي‌اوريم و تحقيرشان مي‌كنيم. براي اين‌كه كودكي به اين اختلال رفتاري دچار نشود والدين بايد رابطه‌ي خوبي با يكديگر داشته باشند و محيطي آرام و بدون دغدغه براي فرزندان خود فراهم كنند. لذا اينجانب به عنوان آموزگار مدرسه تلاش كردم كه تا با اجراي يك طرح اقدام پژوهي، رفتار يكي از آينده سازان كشور عزيزمان، را اصلاح نمايم تا شاهد موفقيت هر چه بيشتر دانش‌آموزان در عرصه‌هاي مختلف زندگي باشيم.

 

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان سوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  استرس

پیشگفتار در رابطه با  استرس 

مقدمه  موضوع در رابطه با استرس 

شناسایی مسئله در رابطه با  استرس 

توصیف وضع موجود

اینجانب … مدت .. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون به عنوان آموزگار … تدریس می نمایم. در سال تحصیلی اخیر … نفر دانش آموز در پایه سوم نفر دانش آموز در پایه .. داشتم.. علی دانش‌آموز كلاس ..  مدرسه‌ي .. شهرستان .. مي‌باشد.. او در كلاس و ساعات تفريح دستش در دهان مي‌باشد و مشغول ناخن جويدن است. در كارهاي گروهي كلاس شركت فعال ندارد به پرسش‌ها پاسخ كوتاه و آرام مي‌دهد. اعتماد به نفس كافي را هم ندارد.

انگار موضوعي او را مي‌رنجاند و به همين خاطر نگران و مضطرب است. در روزهاي اخير هم افت تحصيلي داشته است. لذا وضعيت موجود برايم خوشايند نبود و با توجه به اهميت موضوع، تصميم گرفتم تا آنجايي كه ممكن است در اين وضعيت نامطلوب رفتاري تغييراتي ايجاد كنم به عنوان يك امانتدار، براي پيشگيري از ضايع شدن اين امانت الهي كاري انجام بدهم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  استرس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با استرس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  استرس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با استرس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  استرس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با استرس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با استرس 

نتیجه گیری در رابطه با استرس

پیشنهادات در رابطه با استرس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با استرس 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان سوم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.