اقدام پژوهی در مورد دانش آموزان افغانی و تشویق آنها به بهداشت محیط و بازیافت زباله

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس

اقدام پژوهی معاون بهداشت محیط

اقدام پژوهی بهداشت محیط و بازیافت زباله با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را  به بهداشت محیط و اجرای طرح مدیریت بازیافتها  تشویق  و ترغیب نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون اجرایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

پسماند   به مواد جامد،مایع و گاز(غیر از فاضلاب) گفته میشود که به طور مستقیم یا غیر مستقیم حاصل از فعالیت انسان بوده واز نظر تولید کننده زائد تلقی میشود. توليد زباله در زندگي روزمره آدمي اجتناب‌ناپذير است، همه ما مواد زايد فراواني توليد مي‌كنيم، ورود اين مواد به محيط زيست اگر بدون كنترل و مديريت صحيح باشد، موجب بدمنظره‌شدن محيط، آلودگي آب، هوا، خاك و به خطر افتادن بهداشت و سلامت افراد جامعه آنچه مسلم است امروزه زباله به عنوان سرمايه‌اي كه قابل بازيافت و استفاده مجدد است مورد توجه خاصي است و در بسياري از كشورهاي دنيا با بازيافت دوباره مواد در زباله و استفاده از آن، از هدر رفتن منابع جلوگيري مي‌كنند. آنچه بايد قبل از دفع زباله و بازيافت آن مورد توجه قرار گيرد، اقدام اساسي براي كاهش توليد زباله است و اين امر با دگرگوني الگوي مصرف و بالابردن آگاهي عمومي امكان پذير است.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  بازیافت

پیشگفتار در رابطه با  بازیافت 

مقدمه  موضوع در رابطه با بازیافت 

شناسایی مسئله در رابطه با  بازیافت 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……………………مدت ……..سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنون به عنوان ………آموزشگاه…………در خدمت دانش آموزان می باشم. در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم با توجه به اینکه بازیافت زباله در مدارس اهمیت بسیاری دارد و نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد بر روی این مسئله کار کنم و اهمیت بازیافت زباله را به دانش آموزان افغانی  بیاموزم.

مدرسه موقعيت اجتماعي خاصي است كه آموزش و رشد شخصيت كودكان امروز كه جامعه‌ساز فردا هستند، روش‌هاي صحيح آموزشي، فضاي فيزيكي مطلوب و محيط مساعد رواني در آن پايه‌گذاري و اداره مي‌شود. يكي از مهم‌ترين، اساسي‌ترين و تاثيرگذارترين مسايل بهداشتي مدرسه، رعايت بهداشت محيط در مدرسه است.. مدرسه زيبا و جذاب و بهداشتي زمينه را براي يادگيري علوم و فنون فراهم آورده و شكوفايي استعدادها را تسهيل مي‌كند و مدرسه غيربهداشتي و نامناسب شوق و اشتياق براي فراگيري را به حداقل رسانده و امكان پويايي و بالندگي را كاهش مي‌دهد. در مدارسي كه فضاي نامطلوب مدرسه، خستگي، بي‌نظمي و آلودگي و بي‌تحركي را القا مي‌كند، تحقق اهداف و برنامه‌هاي تربيتي و آموزشي با مشكل جدي رو به روست.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  بازیافت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با بازیافت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  بازیافت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با بازیافت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  بازیافت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با بازیافت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با بازیافت 

نتیجه گیری در رابطه با بازیافت

پیشنهادات در رابطه با بازیافت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با بازیافت 

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی مدارس و دریافت اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه از لینک خرید استفاده نمایید.