اقدام پژوهی در مورد تشویق به حمایت از خرید کالای ایرانی برای معاون اجرایی دبستان

اقدام پژوهی معاون اجرایی دبستان

اقدام پژوهی حمایت از کالای ایرانی

اقدام پژوهی کالای ایرانی برای معاون اجرایی و معلمان دبستان ( قابل ویرایش بوده و برای معلمان دبستان هم قابلیت استفاده دارد.) 

این نمونه اقدام پژوهی با موضوع کالای ایرانی تحت عنوان توانستم دانش آموزانم را به استفاده از کالاهای داخلی (لوازم التحریر ایرانی )ترغیب کنم توسط تیم پژوهشی بانک فایل معلمان ( گویا طرح ) آماده شده و در وبسایت معلمان پژوهشگر میتوانید در کمتر از یک دقیقه آن را دانلود کنید.

.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون اجرایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آنچه باید در نگارش اقدام پژوهی مورد توجه قرار گیرد:

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد لوازم التحریر موجود در بازار کشور خارجی بوده و از کشورهای دور و نزدیک همچون چین، تایوان، مالزی و… وارد بازار ایران می شود و آنها گوی رقابت را از تولیدکنندگان داخلی ربوده اند. به گفته یکی از اعضای اتحادیه لوازم التحریر، بیش از ۹۵ درصد لوازم التحریر موجود در بازار وارداتی است و اگر امروز دیده می شود که تولید کنندگان داخلی تمایلی به رقابت با کشورهای وارد کننده را ندارند، به این دلیل است که حمایت های لازم از تولیدکنندگان صورت نمی گیرد.

هنگامیکه لوازم التحریر را ما همانند بسیاری از اقلام دیگر وارداتی می شود، نمی توان هویت و فرهنگ بومی را تبلیغ کرد. حتی اگر بخواهیم در این حوزه وارد عمل شویم، تولیدکنندگان بیشتر به سمت طرح هایی می روند که در بازار جهانی فروش قابل توجهی دارد.از سوی دیگر تولیدکنندگان خارجی اشراف کاملی به سلیقه و خواسته مخاطب ایرانی برای تهیه لوازم التحریر دارند.

عناوین بکار رفته در اقدام پژوهی با موضوع کالای ایرانی

عناوین و تیترهایی که در این اقدام پژوهی با موضوع کالای ایرانی برای  معاون اجرایی دبستان و قابل استفاده جهت معلمان دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کالای داخلی

پیشگفتار در رابطه با  کالای داخلی 

مقدمه  موضوع در رابطه با کالای داخلی 

شناسایی مسئله در رابطه با  کالای داخلی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………………….مدت ………. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنون در آموزشگاه …………….در سمت …………..در خدمت دانش آموزانم هستم. در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم دانش آموزانم علاقه کمی به استفاده از لوازم التحریر ایرانی دارند و اغلب به نوشت افزار های خارجی روی آورده اند. به همین خاطر تصمیم گرفتم آنها را به استفاده از لوازم التحریر ایرانی و کالاهای داخلی        علاقه مند نمایم.

یکی از دلایل عدم استقبال دانش آموزان و خانواده ها از طرحهای ایرانی لوزام التحریر تکراری بودن طرحهای ایرانی و عدم جذابیت های بصری آن است. اسطوره ها و قهرمانان ایرانی برای تصویرسازی روی دفتر و مداد و پاک کن کم نیستند. اما باید از تکرار مکررات در طراحی فاصله گرفت.سالهای سال است که همزمان با آغاز سال تحصیلی گلایه هایی از بازار لوازم التحریر و اینکه طرحهای خارجی در بازار ایران به چشم می خورد دیده می شود اما از سوی دیگر هیچ تلاشی برای برون رفت از شرایط فعلی دیده نمی شود.

استقلال در مدیریت دانش آموز از جمله مواردی بود که نظام تعلیم و تربیت اصرار زیادی به آن داشت و هم اکنون نیز خانواده ها در تلاش هستند با تهیه لوازم التحریر به سلیقه دانش آموز این استقلال را به او بدهند. وقتی دانش آموز حق انتخاب داشته باشد، خب قطع به یقین وسیله ای را برای تحصیل خود انتخاب می کند که جذابیت هایش بیشتر باشد و حتی بتواند با آن به سایر همکلاسی هایش فخر بفروشد. وقتی بازار کشور از لوازم التحریری با طرح های خارجی که شخصیت های بسیاری از آنها در کارتون های تلویزیونی نشان داده می شود، دانش آموز ترغیب به خریدن آنها می کند. در حقیقت کشورهای غربی برای تخریب فرهنگ و هویت بومی مان برنامه ریزی کرده و ابتدا شخصیت های تلویزیونی خلق می کنند و سپس لوازم التحریر و کیف و حتی کفش آن شخصیت ها را وارد بازار می کنند.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  کالای داخلی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با کالای داخلی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  کالای داخلی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با کالای داخلی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  کالای داخلی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با کالای داخلی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با کالای داخلی 

نتیجه گیری در رابطه با کالای داخلی

پیشنهادات در رابطه با کالای داخلی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با کالای داخلی 

دانلود نمونه اقدام پژوهی معلمان و معاون اجرایی دبستان با موضوع کالای ایرانی

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی دبستان با موضوع کالای ایرانی و دریافت اقدام پژوهی معاون اجرایی از لینک خرید استفاده نمایید.