اقدام پژوهی معاون آموزشی دبیرستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را به تفکر قبل از انجام کارهایشان ترغیب کنم

اقدام پژوهی معاون آموزشی دبیرستان

اقدام پژوهی معاون آموزشی دبیرستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را به تفکر قبل از انجام کارهایشان ترغیب کنم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معاون آموزشی دبیرستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را به تفکر قبل از انجام کارهایشان ترغیب کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون آموزشی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

معلمان بايد متوجه باشند که اولين جواب دانش آموز نقطه آغاز جرياني است که در آن معلم و دانش آموز هر دو در تفهيم و فهم و در نتيجه، تبادل نظر تشريک مساعي دارند. در اين موقع معلم نبايد جريان را متوقف کند و به دانش آموز نمره بدهد. حقيقت اين است که ” جواب صحيح ” نسبت به “جواب غلط ” ارزش تربيتي بيشتري ندارد. آنچه معلم پس از شنيدن جواب انجام خواهد داد، جنبه تربيتي کار را تعيين مي کند. هر سوالي که وسيله اي براي طرح جواب بررسي پذير تلقي شود منشا تفکر است. آنچه که معلم مبتدي (يا معلمي که مي خواهد به پرورش فکر بپردازد)، به هنگام طرح سوال براي بحث و گفتگو با دانش آموزان بايد انجام دهد اين است که پيش از برخورد با شاگردان، به کمک نيروي تخيل خود، کلاس را در ذهنش مجسم سازد و تدريس کند. در اين جريان معلم مي تواند سوالات بيشتري را براي طرح در کلاس در نظر بگيرد و ببيند که چگونه مي تواند به شاگرداني که جواب صحيح مي دهند کمک نمايد تا نظر خود را بر دلايل استوار سازد و نيز چگونه با ارائه حقايقي تازه شاگرداني را که جواب هاي نادرست مي دهند، در تجديد نظر در جواب هاي خود ياري کند. به هر حال معلم مي تواند با طرح سوال هاي پي در پي در تفکر دانش آموزان تحولي ايجاد نمايد و آنها را به لايه هاي بالاتر يادگيري سوق دهد و در آن صورت انگيزش آنها براي ادامه فعاليت افزايش مي يابد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معاون آموزشی دبیرستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  فعالیت پژوهشی

پیشگفتار در رابطه با  فعالیت پژوهشی 

مقدمه  موضوع در رابطه با فعالیت پژوهشی 

شناسایی مسئله در رابطه با  فعالیت پژوهشی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….  ………سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون …. ……………  می باشم . با توجه به اینکه دانش آموزان علی رغم برخورداری از سطح علمی نسبتا بالا  آن چنان که باید به امر تحقیق و پژوهش علاقمندی نشان نمی دادند و فقط تحقیق آنها منوط به پژوهشی است که دبیران بعنوان تکلیف از آنها می خواستند لذا بر آن شدم در زمینه علاقمند سازی دانش آموزان به پژوهش و تحقیق و استفاده از امکانات پژوهشی اقدام پژوهی خود را انجام دهم، بنده  در اوایل سال تحصیلی با تعداد بسیار کمی از دانش آموزان علاقمند به پژوهش مواجه بودم و همواره از دبیران مختلف می شندیم که بیشتر تحقیق هایی که از دانش آموزان می خواهند اینترنتی انجام می گیرد بنا بر این انگیزه این بود که ضمن افزایش تعداد دانش آموزان علاقمند به پژوهش، علایق و عادتهایی را در آنها ایجاد نمایم، و این فرهنگ را در آنها نهادینه سازم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  فعالیت پژوهشی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با فعالیت پژوهشی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  فعالیت پژوهشی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با فعالیت پژوهشی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  فعالیت پژوهشی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با فعالیت پژوهشی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با فعالیت پژوهشی 

نتیجه گیری در رابطه با فعالیت پژوهشی

پیشنهادات در رابطه با فعالیت پژوهشی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با فعالیت پژوهشی 

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی دبیرستان و دریافت اقدام پژوهی معاون آموزشی از لینک خرید استفاده نمایید.