اقدام پژوهی زمینه های پرورش خلاقیت را در محیط آموزشی

اقدام پژوهی قدرت خلاقیت

اقدام پژوهی پرورش خلاقیت

اقدام پژوهی پرورش خلاقیت با موضوع چگونه می توانم زمینه های خلاقیت را در محیط آموزشی پرورش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در مورد مدرسه هوشمند تعاریف زیادی عنوان شده است از جمله: مدرسه ای که درآن روند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مديريت، نظارت، كنترل، یاددهی_ یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ‏ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آنها، بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات و در جهت بهبود نظام آموزشی و تربيتیِ پژوهش محور ‏طراحی شده است را “هوشمند” می گویند.‏ در واقع مدرسه هوشمند مدرسه‌اي فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن، مبتني ‌بر فن‌آوري رايانه و شبكه انجام مي‌گيرد و محتواي اكثر دروس آن ‏الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است.در چنين مدرسه‌اي يك دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روي موضوعات به ‏‏‌شكل مستمر، منابع و قابليت‌هاي اجرايي خود را توسعه و تغيير مي‌دهد و اين نكته‌اي است كه به مسؤولان مدرسه اجازه مي‌دهد تا با ‏توجه به تغييرات به‌وجود آمده و افزايش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آن‌ها را براي اخذ اطلاعات جديد آماده نمايند.‏ همچنین مدرسه هوشمند مدرسه‌اي است كه جهت ايجاد محيط ياددهي ـ يادگيري و بهبود نظام مديريتي مدرسه و تربيت دانش‌آموزان پژوهنده طراحي شده است. به عبارتی دیگر، مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشي است كه در جهت فرآيند يادگيري و بهبود مديريت به صورت سيستمي نظام يافته بازسازي شده تا كودكان را براي عصر اطلاعات آماده سازد و آموزش در آن هوشمند شده باشد. بنابراین نیاز کنونی جامعه آموزشی ما تغییر و حرکت به سوی هوشمند سازی آموزش و آموزش بر اساس نیازها و استعدادها است.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی قدرت خلاقیت وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خلاقیت

پیشگفتار در رابطه با  خلاقیت 

مقدمه  موضوع در رابطه با خلاقیت 

شناسایی مسئله در رابطه با  خلاقیت 

توصیف وضع موجود

اینجانب …… ……….. آموزشگاه ………..شهرستان ……. هستم. بنده مدت …….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. در آموزشگاه ما تعداد ……………. دانش آموز وجود دارد که امکانات خوبی در دسترس ایشان است. در سال تحصیلی اخیر در ابتدای سال تحصیلی پی بردم که دانش آموزان رغبت و نشاط کافی به درس و کلاس  ندارند. این مسئله فکر مرا به خود مشغول نمود تا حدی که در جهت مشخص شدن این مسئله از طریق مشاهد ، مصاحبه ، آزمون و مطالعه اقدام نمودم که اولیای دانش آموزان اذعان به بی انگیزگی فرزندانشان در منزل داشتند و همچنین معلمان و دیگر عوامل اجرایی از بی رغبتی و بی حوصلگی دانش آموزان شکایت داشتند. در مطالعاتی که در این زمینه داشتم دریافتم که اگر مدرسه ای پویا ، شاداب و با نشاط می خواهیم باید دانش آموزان از حالت منفعل به فعال درآیند و از حالت معلم محور به دانش آموز محوری حرکت نمایم. متاسفانه هر زمان صحبت از فعالیت درسی یا فعالیت خارج از کلاس می شد دانش آموزان معترض و ناراحت بودند و   انضباط و نظم نداشتند و این عدم شادابی مدرسه مسئله ای بود که می خواستم هرچه زودتر و بهتر آن را حل نمایم.بنا بر این تصمیم گرفتم شیوه تدریس را از سنتی به نوین تغییر دهم و با استفاده از خلاقیت در محیط آموزشی و به کار گیری برد و تخته هوشمند و محتواسازی کلاس را جذاب و با نشاط سازم.به این منظور یک کلاس را انتخاب نمودم تا در صورت نتیجه گیری به کلاس های دیگر نیز تعمیم دهم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خلاقیت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خلاقیت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خلاقیت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خلاقیت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خلاقیت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خلاقیت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خلاقیت 

نتیجه گیری در رابطه با خلاقیت

پیشنهادات در رابطه با خلاقیت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خلاقیت 

برای دانلود اقدام پژوهی قدرت خلاقیت و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.