اقدام پژوهی با موضوع ترکیب طرح کرامت در آموزش و ارتقاء بهره وری یادگیری

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی

اقدام پژوهی طرح کرامت

اقدام پژوهی چگونگی تلفیق طرح کرامت با دروس دیگر وبررسی تاثیر گزاری این طرح بر روی دانش آموزان

این فایل اقدام پژوهی طرح کرامت در 22 صفحه فایل ورد خدمتتان تقدیم میگردد.

اقدام پژوهی با موضوع ترکیب طرح کرامت در آموزش و ارتقاء بهره وری یادگیری

بیان وضعیت موجود

خداوند متعال علم و دانش را علّت كلي و اساسي آفرينش همة پديده هاي هستي معرفي كرده است . همه مي دانند كه بشريت با آن همه پيشرفت در علم و صنعت و اختراع و اكتشاف بر اثر انحرافات اخلاقي دچار مشكلاتي شده كه همة صاحب نظران را متحير ساخته است .

مدرسه اين خانة دوم انسان مكان پرورش تمام خلاقيت هاي ذهني دانش آموز مي باشد و معلم خود را الگوي تمام عيار ارزش هاي اخلاقي ، ديني ، اجتماعي و رواني مي داند تا جايي كه حرف معلم را بر حرف پدر و مادر ترجيح مي دهد . به راستي معلم احياگر استعدادهاي بالقوه و تحول راستين آموزش و آغازگر تكوين شخصيت دانش آموزان مي باشد معلم است كه در دانش آموزان تلاش و رشد ايجاد مي كند و ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي را تقويت مي كند و گر چه پدر و مادر نقش مؤثّري را ايفا مي نمايند امّا معلم شمع فروزاني است كه خود را وقف اين تكاپو كرده است .     حدود سه ماه از شروع  سال تحصیلی گذشته بود. پس از چندین جلسه تدریس  . درباره دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید   بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی مثل طرح کرامت  شرکت جدی نداشتند.   بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر و تحول در کلاس علاقه دانش آموزان را به شرکت در برنامه های طرح کرامت افزایش دهم.

پيشينه اجراي طرح كرامت :

رسالت آموزش و پرورش در هر كشوري تقويت نگرش انساني به زندگي و ارتقاي فلسفة آن و ايجاد توانايي در افراد جامعه براي زندگي سالم و سازنده مي باشد . در كشور ما كه فرهنگ آن برگرفته از تعاليم الهي است ، اين نهاد بايد در انجام رسالتش به كرامت ذاتي انسان توجه شاياني را مبذول نمايد .

طرح كرامت با الهام از اين آموزه ها با نظارت فكري و عملي شادروان دكتر رجبعلي مظلومي و تلاش‌هاي صادقانة زنده‌ياد غلامرضا منفرد تدوين گرديد و در همان سال در پاية اوّل در دو مدرسة منتخب در مراكز استان‌ها به اجرا در آمد .

عنوان اقدام پژوهی :

چگونگی تلفیق طرح کرامت با دروس دیگر وبررسی تاثیر گزاری این طرح بر روی دانش آموزان