اقدام پژوهی ریاضی پایه پنجم با موضوع چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزان کلاس پنجم ……جذاب نمایم

اقدام پژوهی ریاضی پایه پنجم

اقدام پژوهی ریاضی پایه پنجم با موضوع چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزان کلاس پنجم ……جذاب نمایم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی ریاضی پایه پنجم با موضوع چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزان کلاس پنجم ……جذاب نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم پنجم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اضطراب رياضي ونقش معلمان‎ ‎

بديهي است‎ ‎رفتارهاي پنهان و آشكار (كلامي و غيركلامي) معلم در بروز اضطراب دانش آموزان از‎ ‎درس رياضي تاثير زيادي دارد. زماني كه معلم ناخودآگاه اخم مي‌كند يا با جملاتي‎ ‎توهين‌آميز و ترشرويي موجب كاهش اعتماد به نفس شاگرد مي‌شود، او را از دستيابي به‎ ‎جواب نهايي پرسش يا مساله بازمي دارد‏‎.

‎در مواردي نيز، اضطراب از‎ ‎آموزش صحيح درس رياضي به دانش آموزان موجب ضعف شيوه‌هاي تدريس معلم مي‌شود و‎ ‎ريشه‌هاي اضطراب را در دانش آموزان به وجود مي‌آورد. گروهي از معلمان نيز تصور‎ ‎مي كنند رياضي مقطع ابتدايي به قدري ساده است كه تمامي دانش آموزان بايد آن را‎ ‎بفهمند.

در حالي كه اگر با مراحل رشد ذهني دانش آموزان آشنا باشند، اين انتظار بي‌مورد‎ ‎را از آنها نخواهند داشت. شناخت اعداد، عددنويسي، درك بزرگ‌تر و كوچك تر، فهم عمل‎ ‎جمع و تفريق و درك مفهوم ضرب و تقسيم نخستين گام‌هاي آموزش رياضي است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی پایه پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  معضل ریاضی

پیشگفتار در رابطه با  معضل ریاضی 

مقدمه  موضوع در رابطه با معضل ریاضی 

شناسایی مسئله در رابطه با  معضل ریاضی 

توصیف وضع موجود

اينجانب ………. است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می­کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه­ی بیرون رفتن از کلاس را می­گرفتند، چند تا از دانش­آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی­شان را نمی­آوردند و هنگام انجام تمرین­ها، دائم در کلاس راه می­رفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب می‌کرد، کم­تحرکی و بی­توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آن­ها در زنگ‌های دیگر فعال و پر­تحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درس­های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان ‌داده و فعالیت­های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می­دادند، اما  درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیر­فعال بودند، تکالیف و فعالیت­های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند!

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  معضل ریاضی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با معضل ریاضی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  معضل ریاضی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با معضل ریاضی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  معضل ریاضی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با معضل ریاضی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با معضل ریاضی 

نتیجه گیری در رابطه با معضل ریاضی

پیشنهادات در رابطه با معضل ریاضی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با معضل ریاضی 

برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی پایه پنجم و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.