اقدام پژوهی درس فارسی ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم

اقدام پژوهی درس فارسی ابتدایی

اقدام پژوهی درس فارسی ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی درس فارسی ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی  بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

راهکارهای عملی جهت رفع مشکل کند نویسی در دانش آموزان ابتدایی

  • در دانش آموزان انگیزه ی لازم را برای یادگیری املاء ایجاد کنیم . 2- به مشکلات روانی دانش آموزاهمیت دهیم و اجازه ندهیم هنگام نوشتن املاء به مواردی به جزاملاء فکر کند . 3- هنگام نوشتن املاء کلیه ی شرایط تاثیر گذاربر نوشتن را در نظر بگیریم . ممکن است بعضی از دانش آموزان دارای نقص شنوایی باشند . 4- هدف خود را ازدرس املاء قبلا مشخص کنیم . مثلا : دانش آموزان بعد از گفتن این املاء چه مهارت هایی را باید به دست آورند .5-برای تدریس املاء به اندازه ی کافی وقت در نظر بگیریم . چون بعضی از معلمان به دلیل اینکه وقت کافی در نظر نمی گیرند و یا متن املاء آن ها زیاد است ، سعی می کنند متن املاء را در آخر تند تند بخوانند که برای دانش آموزان ایجاد مشکل می کند .6- سعی کنیم برای دانش آموزان شرایطی را فراهم کنیم تا مهارت وهماهنگی بین اعضاء بدنشان را به دست آورند .7- قبل از گفتن املاء متن آن را یک بار برای دانش آموزان بخوانیم تا دانش آموزان آمادگی کافی را برای نوشتن املاء به دست بیاورند .8- موقع املاء گفتن در کلاس زیاد حرکت نکنیم
  • تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس فارسی ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  دیرآموزی

پیشگفتار در رابطه با  دیرآموزی 

مقدمه  موضوع در رابطه با دیرآموزی 

شناسایی مسئله در رابطه با  دیرآموزی 

توصیف وضع موجود

اينجانب …. مدت … سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه ….. در پایه ….  مشغول تدريس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين  دانش آموز ان حسن در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود و با مشکلات زیادی از جمله کند نویسی مواجه بود. با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد. درکلاس آرام و قرار نداشت همیشه با بغل دستی اش در حال صحبت بود و با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  دیرآموزی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با دیرآموزی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  دیرآموزی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با دیرآموزی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  دیرآموزی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با دیرآموزی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با دیرآموزی 

نتیجه گیری در رابطه با دیرآموزی

پیشنهادات در رابطه با دیرآموزی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با دیرآموزی 

برای دانلود اقدام پژوهی درس فارسی ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.