اقدام پژوهی انگلیسی متوسطه با موضوع علاقه مندی دانش آموزان به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی

اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی متوسطه

اقدام پژوهی خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی

اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی متوسطه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی هفتم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر زبان   را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

مهمترین قسمت یک اقدام پژ وهی ، اجرای راه حل ها می باشد. بنابراین راه حل های انتخابی خود را به مرحله اجرا گذاشتم و مراحل را همراه با اصلاح و تعدیل بعضی از راه حل ها به اجرا در آوردم . مراحل اجرا به شرح زیر می باشد :

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و علاقه مند کردن آنها در فراگیری درس زبان انگلیسی ابتدا باید تا حد امکان در رفع عواملی که انگیزه را از دانش آموزان گرفته است ، کوشید . بنابراین ابتدا از راه تشویق و آسان جلوه دادن درس انگلیسی شروع کردم. بارها به آنها گوشزد می کردم که شما  احتمالا ” تا حدی به زبان انگلیسی مسلط هستید و این خود یک موفقیت بزرگ است! حالا به موفقیت های بزرگتری فکر کنید . وقت آن رسیده است که از روش های موثر و کارآمد برای رسیدن به سطح قابل قبولی از دانش انگلیسی استفاده کنید .

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به درس

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به درس 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. مدت …… سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون در آموزشگاه دوره دوم متوسطه ……. مشغول تدریس زبان انگلیسی هستم. در یکی از کلاس هایم به نام کلاس ….برای  مشخص کردن مساله ی ذکر شده، در اوایل سال تحصیلی ………… از شاخص های کیفی و کمی جهت گردآوری داده ها استفاده نمودم.

با نظر سنجی از دانش آموزان در مورد میزان علاقه ی آنها نسبت به درس زبان انگلیسی دریافتم :

  • نسبت به واژگان و متون انگلیسی نگرش مثبتی نداشتند.
  • معنی واژگان را زود فراموش می کردند.
  • نسبت به یادگیری درک مفاهیم متون انگلیسی ضعیف بودند .
  • انگیزه و علاقه ای نسبت به یادگیری واژگان نداشتند .
  • از اهمیت کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره اطلاع چندانی نداشتند .
  • نسبت به چگونه مطالعه کردن و یادگیری واژگان انگلیسی آگاهی نداشتند .
  • زمان تدریس متون انگلیسی خسته و کسل به نظر می آمدند.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس 

نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس

پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس 

برای دانلود اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی متوسطه و دریافت اقدام پژوهی معلم زبان انگلیسی از لینک خرید استفاده نمایید.