اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری راهنمایی با موضوع چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری راهنمایی

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری راهنمایی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری باوسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم درقالب ورد

اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری راهنمایی با موضوع چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو  کتاب کار و فناوری سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی  برای دانش آموزان جذاب کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر کار و فناوری  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

وسایل کمک آموزشی از حیث این که تئوری و عمل را هماهنگ می کند جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلم در جریان تدریس،باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش آموزان جا بگیردو دانش آموز به یادگیری معنی دار نائل شود.متاسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک آموزشی تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می کنند.استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی می شود. (قهرمانی ،جعفر (1383) : تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس ویادگیری , ماهنامه پیوند , شماره 295-294انتشارات انجمن اولیاء ومربیان)

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها30  %مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا  75  % بالا می برد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری راهنمایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  جذابیت درس

پیشگفتار در رابطه با  جذابیت درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با جذابیت درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  جذابیت درس 

توصیف وضع موجود

اینجانب           دبیر حرفه وفن           واقع در شهرستان        می باشم.تحصیلات کاردانی خود رادر رشته ماشین ابزار به اتمام رساندم ومدرک کارشناسی کار و فناوری خود را هم از دانشگاه   اخذ کردم. مدت        است که در خدمت آموزش و پرورش       مشغول به خدمت هستم.

چگونه به مشکل پی بردیم؟  (از طریق مشاهده) :

واکنش دانش آموزان: باتوجه به موضوع هرواحد در ابتدای وحین هر درس د انش آموزان واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند که در بخش خودرو بااین جملات روبرو هستیم:

– مطالب چه فایده ای برای ما دارد؟

– کی وکجا کاربرد دارد؟

– ماشین که نداریم ونخواهیم داشت یاد گرفتن مطالب چه فایده ای دارد؟

– اگر ماشین خراب شود ماشین راکنار خیابان پارک می کنیم به دنبال تعمیر کار می رویم

–  گوش ندادن به درس

واکنش والدین: باتوجه به اینکه مدرسه در منطقه ای قرارگرفته (روستای مهدی آّباد)که اکثر خانواده ها قشر متوسط ومحروم وپرجمعیت هستند با مشکلاتی از قبیل موارد زیردر ارتباط بااهمیت یادگیری بخش خودرو روبرو می شویم

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  جذابیت درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با جذابیت درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  جذابیت درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با جذابیت درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  جذابیت درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با جذابیت درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با جذابیت درس 

نتیجه گیری در رابطه با جذابیت درس

پیشنهادات در رابطه با جذابیت درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با جذابیت درس 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری راهنمایی و دریافت اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری از لینک خرید استفاده نمایید.