اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم با موضوع ارتقاء یادگیری درس عربی از راه اجرای آزمون های مستمر گروهی در پایه دهم

اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم

اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم

اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم ارتقاء یادگیری درس عربی از راه اجرای آزمون های مستمر گروهی در پایه دهم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم با موضوع ارتقاء یادگیری درس عربی از راه اجرای آزمون های مستمر گروهی در پایه دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر عربی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

بدیهی است که دانش آموزان محور مهمی از آموزش وپرورش را تشکیل می دهند و ویژگی های آنان در تسهیل یا دشواری یادگیری تمام دروس مؤثرند. این ویژگی ها در یادگیری دروسی که برای آنان تازگی دارند از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود. ویژگی های دانش آموزان در دو حیطه شناختی و عاطفی با یادگیری دروس زبان خارجی مرتبط م یشوند. از ویژگی های شناختی آنان می توان به هوش، تجارب و آموخته های گذشته اشاره کرد. هوش دانش آموزان در یادگیری تمامی دروس تأثیرگذار است. تجارب و آموخته های گذشته آنان در یادگیری درس عربی به شکل خاصی نقش بازی می کند. تحقیقات مختلف از جمله تحقیق بلوم در چندین کشور دنیا نشان داده است که رفتارهای ورودی شناختی  نقش مهمی در یادگیری آموزشگاهی دارند .بنابراین، یکی از موانع یادگیری درس عربی فقدان رفتارهای ورودی شناختی کافی در دانش آموزان است.

در حیطه عاطفی و رفتارهای ورودی عاطفی می توان به تجارب دانش آموزان که در سال های قبل از یادگیری زبان عربی از طریق اعضاء خانواده )خواهران و برادرانی که در دوره متوسطه دوم و دبیرستان تحصیل م یکنند( و دوستان و… کسب میشوند، اشاره کرد.به نظر می رسد که بیشتر دانش آموزان در هنگام ورود به کلاس های این درس نگرش مثبتی نسبت به یادگیری آن ندارند و احتمالاً یا دارای حالتی خنثی و یا منفی هستند.

تیترها و عناوین

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  آزمون مستمر

پیشگفتار در رابطه با  آزمون مستمر 

مقدمه  موضوع در رابطه با آزمون مستمر 

شناسایی مسئله در رابطه با  آزمون مستمر 

توصیف وضع موجود

اينجانب …….است كه در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستم و هم اكنون در آموزشگاه……. انجام وظيفه مي كنم . با اينكه دانش آموزان اين آموزشگاه از لحاظ هوش و استعداد در جايگاه ويژه اي قرار دارند، پس از برگزاری امتحان ماهانه دوم متوجه ضعف دانش آموزان در یادگیری و سطح دانش عربی شدم .پاسخ گویی دانش آموزان در طول یک ماه دوم سال تحصیلی به تمارین مشکلی را نشان نمی داداما نتایج امتحان ماهانه دوم مطلوب به نظر نمی رسید .پس به ناچار می بایست دنبال راه حل مناسب برای حل مشکل می بودم.

تقریباً مشکل تعداد زیادی ازدانش آموزانم ضعف در تمامی قسمت ها بود .پس به ناچار مسئولیت هر دو دانش آموز ضعیف را به یک سرگروه دادم. پس از شروع کلاس های اقدام پژوهی تلاش کردم موضوع را به نحوه دیگری بررسی کنم که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  آزمون مستمر 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با آزمون مستمر 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  آزمون مستمر 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با آزمون مستمر 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  آزمون مستمر 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با آزمون مستمر 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با آزمون مستمر 

نتیجه گیری در رابطه با آزمون مستمر

پیشنهادات در رابطه با آزمون مستمر

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با آزمون مستمر 

دانلود اقدام پژوهی برای دبیر عربی

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر عربی متوسطه دوم و دریافت اقدام پژوهی دبیر عربی از لینک خرید استفاده نمایید.