اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی با موضوع چگونه مشكل دانش آموزان دهم انساني در نوشتن انشا را حل كردم به گونه ايي كه اكنون مي توانند انشايي خواندني بنويسند

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی با موضوع چگونه مشكل دانش آموزان دهم انساني در نوشتن انشا را حل كردم به گونه ايي كه اكنون مي توانند انشايي خواندني بنويسند

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

راه کارهای خلاقانه پیرامون تقویت انشای دانش آموزان :

1- بهتر است جلسات کلاس درس انشا در کتاب خانه ی مدرسه برگزار شود. زیرا دیدن یا تورق کتاب، هر چند به مدتی کوتاه باشد حس کنجکاوی، علاقه و اشتیاق دانش آموزان را به مطالعه کتاب برمی انگیزد.

2- بعد از تدریس هر درس نگارش در کلاس از دانش آموزان خواسته شود انشای خود را در کلاس با فکر و قدرت تخیل خودشان بنویسند، نوشتن انشا در کلاس درس اعتماد به نفس، قدرت تفکر و خلاقیت و استقلال را در دانش آموز تقویت می کند و او ناچار است که خودش به این تکلیف عمل کند.

3- در هر جلسه، از یک گروه با فرد خواسته شود یک کتاب را به کلاس بیاورد و به منظورآشنایی بیشتر با این کتاب برای مطالعه، از دانش آموزان بخواهیم که در دفتر انشا صفحه ای را به معرفی کتاب اختصاص دهند.

4- برای تکلیف شب، یک شعر یا متن ادبی کوتاه و مناسب را یادداشت کنند و در کلاس ارائه دهند

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انشا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  انشا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با انشا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  انشا نویسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……  دبیر ادبیات و زبان فارسی دبیرستان …… هستم که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. کلاسی که اقدام پژوهی فوق را مبتنی بر آن انجام می دهم پایه دهم این دبیرستان می باشد که …… نفر جمعیت دارد. پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم.

در این پزوهش سعی خواهد شدعلل  بی علاقه گی و بی انگیزی  را بررسی کرده و راه کار هایی را برای این مورد  ارائه دهم .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انشا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انشا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انشا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انشا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انشا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انشا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انشا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با انشا نویسی

پیشنهادات در رابطه با انشا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انشا نویسی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.