اقدام پژوهی دبیران عربی با موضوع چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان را افزایش دهم

اقدام پژوهی دبیران عربی

اقدام پژوهی دبیران عربی

اقدام پژوهی دبیران عربی با موضوع چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان را افزایش دهم

بانک فایل معلمان : گویا طرح تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.و در سایت معلمان پژوهشگر میتوانید آنها را مشاهده کنید . در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر عربی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

زبان عربی از یک سو زبان کتاب جاودان خداوندی و میراث پربهای اسلامی از حدیث و تاریخ، تفسیر و دیگر دانش ها بوده و از سوی دیگر زبان مشترک خانواده ی بزرگ مسلمانان است.

علاوه بر این، ارتباط با جمعیت انبوهی که با وجود تفاوت های دینی و اقلیمی از خاور میانه تا شمال آفریقا و از کرانه های مدیترانه تا جنوب شرق آسیا با این زبان گفت و گو می کنند و با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی هم چون شبکه های ماهواره ای، پایگاه های اطلاع رسانی، نشریات گوناگون پرتیراژ، کتاب ها و مقالات متنوع که روز به روز بر آن افزوده می گردد، اهمیت فراگیری و استفاده از این زبان را دو چندان می کند. شاید به جهت این گستردگی است که زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد قرار گرفته است. هم چنین، دلدادگی ایرانیان به بهره گیری از معارف دینی و دسترسی به منابع اصیل آن و آمیختگی چشمگیر زبان فارسی با زبان عربی و پیوندهای فراوان با محیط های عربی به ویژه کشورهای همسایه زمینه ی فراگیری و آموزش زبان عربی را در دوران متمادی در کشور ما رونق بخشیده است.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران عربی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پیشرفت درسی

پیشگفتار در رابطه با  پیشرفت درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با پیشرفت درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  پیشرفت درسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب    با کد پرسنلی        دارای مدرک دینی و عربی می باشم. مدت      است که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستم .مدرسه تثبیتی من در سال جاری آموزشگاه         می باشد.

پس از برگزاری امتحان ماهانه اول متوجه ضعف دانش آموزان در یادگیری عربی شدم .پاسخ گویی دانش آموزان در طول یک ماه اول سال تحصیلی به تمارین مشکلی را نشان نمی داد اما نتایج امتحان ماهانه دوم مطلوب به نظر نمی رسید .پس به ناچار می بایست دنبال راه حل مناسب برای حل مشکل می بودم.

تقریباً مشکل تعداد زیادی ازدانش آموزانم ضعف در تمامی قسمت ها بود .پس به ناچار مسئولیت هر دو دانش آموز ضعیف را به یک سرگروه دادم. پس از شروع کلاس های اقدام پژوهی تلاش کردم موضوع را به نحوه دیگری بررسی کنم که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پیشرفت درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پیشرفت درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پیشرفت درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پیشرفت درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پیشرفت درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پیشرفت درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پیشرفت درسی 

نتیجه گیری در رابطه با پیشرفت درسی

پیشنهادات در رابطه با پیشرفت درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پیشرفت درسی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران عربی و دریافت اقدام پژوهی معلم عربی از لینک خرید استفاده نمایید.