اقدام پژوهی برای دبیران شیمی با موضوع تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اقدام پژوهی برای دبیران شیمی

اقدام پژوهی برای دبیران شیمی

اقدام پژوهی برای دبیران شیمی با موضوع تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیرشیمی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اگر علوم و نظريه هاي آموخته شده در حين آموزش، با عمل همراه شود، فرد آموزش ديده صاحب درك، فهم، تعقل و مهارت مي شود و به مسايل با ديد انتقادي مي نگرد، آن ها را تجزيه و تحليل و تركيب مجدد مي كند و به فردي منتقد و صاحب رأي تبديل
مي شود. بايد توجه كرد كه يادگيري، با حفظ مطالب و نقل آن ها متفاوت است. يادگيري هنگامي صورت مي گيرد كه فراگير، خود تجربه كند و در نتيجه تجربه، تغييراتي در افكار، عادت ها، تمايلات و اعمال او ظاهر شود.

هدف از آموزش علوم تجربي، پرورش مهارت علمي و مؤثر در دانش آموزان است. ضرورت استفاده از تدريس فعال بر همگان مشخص است. اما هيچ روشي به تنهايي براي آموزش دروس تجربي از جمله شيمي كافي نيست، بايد از تركيب روش هاي گوناگون براي آموزش اين دروس استفاده كرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیران شیمی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پیشرفت درسی

پیشگفتار در رابطه با  پیشرفت درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با پیشرفت درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  پیشرفت درسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……… ، دارای لیسانس شیمی ، ……. سال است كه به عنوان دبير شيمي در مدارس شهرستان ………. تدريس مي كنم. مدرسه تثبیتی من در سال تحصیلی 92-91 ، دبیرستان …. بود که مدرسه مورد پژوهش من در این تحقیق می باشد .

تدريس علوم پايه از جمله شيمي از دشواري هاي خاص برخوردار است. يكي از مشكلات عمده در تدريس اين درس، تنوع مطالب و عنوان ها در آن است. چنان كه، در آن با مفاهيم، مسايل، موارد آزمايشگاهي و جنبه هاي كاربردي روبرو هستيم و به هم پيوستگي مطالب و عدم درك عميق موضوعي سبب ضعف در يادگيري مي شود. همچنين اگر دانش آموز در پيش نيازهاي درس خاصي مهارت كافي نداشته باشد، به دشواري مي تواند به يادگيري مباحث در سال هاي بعد ادامه دهد.

كتاب هاي شيمي داراي مزايا و معايبي مي باشند كه بايد در حين تدريس به آن ها توجه كرد. ابتدا مزاياي اين كتاب ها را بيان مي كنم. مثلاً در اين كتاب ها به مشكلات روز دنيا پرداخته شده است و فاصله موضوعي ميان كتاب هاي درسي با كتاب هاي دانشگاهي بسيار كاهش يافته است. در ضمن از طرح مسايل پيچيده كاسته شده و به مفاهيم بنيادي بيش تر پرداخته شده كه بسيار مفيد است. در تأليف كتاب ها از منابع معتبر داخلي و خارجي استفاده شده است و از نظر تعداد شكل، نمودار و جدول هاي مناسب، كتاب ها مفيد و غني هستند. اين كتاب ها ظاهر نسبتاً خوبي دارند و حتي در حاشيه ها جاي كافي براي يادداشت مطالب لازم وجود دارد. بخش هاي «بيش تر بدانيد» كه در متن كتاب آمده است نيز نه تنها براي دانش آموزان، بلكه براي معلمان بسيار سودمند است.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پیشرفت درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پیشرفت درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پیشرفت درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پیشرفت درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پیشرفت درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پیشرفت درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پیشرفت درسی 

نتیجه گیری در رابطه با پیشرفت درسی

پیشنهادات در رابطه با پیشرفت درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پیشرفت درسی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیران شیمی و دریافت اقدام پژوهی معلم شیمی از لینک خرید استفاده نمایید.