اقدام پژوهی دبیران ریاضی متوسطه با موضوع چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم

اقدام پژوهی دبیران ریاضی متوسطه

اقدام پژوهی دبیران ریاضی متوسطه چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی دبیران ریاضی متوسطه با موضوع چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ریاضی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

به گفته «روسو» آمـوزگار خـوب کسی نیسـت که در کمتـرین زمـان بیشتـرین چیـزها را می آمـوزد ، بلکه کسی است که شوق به آموختن و فهمیدن را در دانش آموز بر می انگیزد. در فرایند یاددهی و یادگیری «انگیزه درونی»عامل اصلی محسوب می شود. انگیزه درونی تحت تاثیر عوامل باز دارنده و محرک شدت و ضعف می یابد.

با توجـه به نتـایج حـاصل از این پژوهـش، می توان راه هـای افزایش انگیزه در دانش آموزان بخصوص در درس ریاضی را چنین جمع بندی کرد:

1) کلاس موفق کلاسی است که در آن نظم متبـادر باشد و نظم در نتیجـه قبول «مقـررات» ایجـاد می شود. مقرراتی صـریح و مشخـص، به گونه ای که بدانیـم چه رفتـاری قابل قبـول  و چـه رفتاری منع شده است. یادمان باشد همیشه ارزش ها، هنجارها، بایدها ونباید ها و باورها وقتی به بار می نشینند و به ارزش تبـدیل می شوند که علت و دلیل آنها، واضح و مورد قبول باشد. و چیزی در جمع پذیرش دارد و مـورد احتـرام قرار می گیرد که واقعاٌ به آن اعتقـاد داشته باشیم و به آن عمـل کنیم.

2)  معلم با ایجـاد فضائی سالم و عاطفی می تواند بر عمق تفـکر دانش آموز اثر بگذارد و او را به غـور و  بررسی و کندوکاو ذهنی و بالا خره ارائه ی پاسخ درست بکشاند؛ یا برعکس با ایجاد تنش و اضطراب، امکان هر گونه فکر و تحلیل و یادآوری را از او سلب کند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران ریاضی متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انگیزه

پیشگفتار در رابطه با  انگیزه 

مقدمه  موضوع در رابطه با انگیزه 

شناسایی مسئله در رابطه با  انگیزه 

توصیف وضع موجود

در طول سال های خدمتـم ، این اولین باری بود که روز اول سال تحصیلی را چنین به پایان
می بردم. ذهنم مشغول بود!؟ چـرا کلاس هائی که در آن حضور پیـدا کرده ام تا این حـد بی روح و مخمور بودند؟ آیا «حضـورمن» مورد یک اعتـراض جمعی قرار گرفتـه بودم؟ شـاید دانش آموزان از تعویض معلم سال قبل خود ناراضی هستند؟ ….

روز دومی بود که بـاید خـود را برای رفتـن به کلاس های دوم آمـاده می کردم. طبـق برنامه کاریم، معمولاً 2 تا 3 جلسه اول سـال را به مـرور و تکرار مطالـب پایه و پیش نیـاز کلی در ریـاضی دوره متوسطه اول می پردازم تا ضمن یـاد آوری این مطالـب ، زمینه ای برای آشنـائی بیشتر با دانش آموزان ( پی بردن مقدمـاتی به تفـاوت های فردی ) پیـدا کنم؛ و همچنین، معیـاری برای طـراحی سـوالات آزمـون تعییـن سطـح علـمی کلاس جهـت گروه بنـدی دانش آمـوزان و چگـونگی ارائـه درس، داشتـه باشم. بـا این انگیزه جلسه دوم را هم به پایان بردم . نتیجـه اسف بار تر از جلسه اول بود. هیچ ارتباط موفقی بین من و کلاس وجود نداشت.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انگیزه 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انگیزه 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انگیزه 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انگیزه 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انگیزه 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انگیزه 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انگیزه 

نتیجه گیری در رابطه با انگیزه

پیشنهادات در رابطه با انگیزه

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انگیزه 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران ریاضی متوسطه و دریافت اقدام پژوهی دبیر ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.