اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم

اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی

اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم در قالب ورد

اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونه توانستم  ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم فارسی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

درتمام مدتی که درس انشا ونگارش راتدریس می کردم همیشه بی توجهی وبی علاقه گی خاصی که دانش آموزان نسبت به این درس داشتند ذهن مرا به خود مشغول کرده بود تاعلت این امر رابیابم معولا درساعات انشا ابتدا موضوع انشایی رابه بچه ها می دادم وزمانی که آنها دست به کار نوشتن درباره ی موضوع جدید می شدند به دلیل کمبود وقت عده ای  ازدانش آموزان رابرای خواندن انشایی قبلی خود انتخاب می نمودم وانشای بقیه ی دانش آموزان راخودم می خواندم ونمره می دادم.

ضعف وکم کاری که دانش آموزان درساعت انشا ونگارش ازخود نشان می دادند مرابرآنداشت که این مسئله رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش و وبررسی قرار دهم واین کلاس ها رااز یک نواختی خارج سازم.

همین امر باعث شده دست به تحقیق وتنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی  این درس که همان فراگیران می باشند ؛رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی ازسوالهای من شدند،سعی کردم که ازنظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم.که بامساعدت مدیرآموزشگاه مقدور شد.

 

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انشا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  انشا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با انشا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  انشا نویسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………. با میزان تحصیلات کارشناسی در رشته ی زبان و ادبیّات فارسی و … سال . …. سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی ….. با سمت دبیر ادبیّات فارسی در مدرسه   …….. واقع در شهرستان ……..،استان ………، مشغول به تدریس هستم.

باخودهرچه فکر می کردم وسنگین وسبک می نمودم این وضعیت رازیاد مطلوب خود ودانش آموزان نمی دیدم وزیاد ازاین شیوه نه خودم ونه دانش آموزان لذت نمی بردم .حتی گاهی اتفاق می افتاد که همکاران دیگر تقاضا می کردند که زنگ انشارابه آنها اختصاص دهم!

تصمیم گرفتم ؛این موضوع را باصاحبان اصلی کلاس انشا ونگارش که همان دانش آموزان هستند درمیان بگذارم.

یک روز که وارد کلاس شدم بعداز احوال پرسی ومراسم آغازین کلاس ازبچه ها خواستم که دفترهای انشای خود را درنیاورند وبه جای آن بیایندوبه این پرسش ها پاسخ دهند که:

چرا بیشتر دانش آموزان علاقه چندانی نسبت به درس انشا ونکارش ندارند؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انشا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انشا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انشا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انشا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انشا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انشا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انشا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با انشا نویسی

پیشنهادات در رابطه با انشا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انشا نویسی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی و دریافت اقدام پژوهی دبیر ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.