اقدام پژوهی برای درس قرآن ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزم مریم را به درس قرآن علاقه مند کنم

اقدام پژوهی برای درس قرآن ابتدایی

اقدام پژوهی برای درس قرآن ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزم مریم را به درس قرآن علاقه مند کنم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای درس قرآن ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزم مریم را به درس قرآن علاقه مند کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بدون شک ، دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنان‌چه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، 1387 : 40) اینجانب ، در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، با مشاهده ی رفتار دانش‌آموزان کلاس خود در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با آنان در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با   برخی از اولیای آنان ، متوجه شدم که به جز تعداد اندکی از دانش‌آموزان کلاس ، بیش تر آنان نسبت به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند! بر این اساس ، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا اغلب دانش‌آموزان کلاس ، در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی ، با دقت به آن گوش نمی کنند؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای درس قرآن ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  تلفیق دروس

پیشگفتار در رابطه با  تلفیق دروس 

مقدمه  موضوع در رابطه با تلفیق دروس 

شناسایی مسئله در رابطه با  تلفیق دروس 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. .کلاس…آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کلاس   و به خصوص مریم و هم‌چنین نظر سنجی کتبی   و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان مخصوصا مریم  به درس قرآن گردیدم .

1.بیش تر دانش‌آموزان مثل مریم در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.

2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.

3.برخی از دانش‌آموزان مانند مریم در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.

4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.

5.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.

6.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  تلفیق دروس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با تلفیق دروس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  تلفیق دروس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با تلفیق دروس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  تلفیق دروس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با تلفیق دروس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با تلفیق دروس 

نتیجه گیری در رابطه با تلفیق دروس

پیشنهادات در رابطه با تلفیق دروس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با تلفیق دروس 

برای دانلود اقدام پژوهی برای درس قرآن ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.