اقدام پژوهی برای آموزگاران اول دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکل ناسازگاری گفتاری دانش آموزم … را در پایه اول ابتدایی کاهش دهم

اقدام پژوهی برای آموزگاران اول دبستان

اقدام پژوهی برای آموزگاران اول دبستان چگونه توانستم مشکل ناسازگاری گفتاری دانش آموزم … را در پایه اول ابتدایی کاهش دهم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای آموزگاران اول دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکل ناسازگاری گفتاری دانش آموزم … را در پایه اول ابتدایی کاهش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

سازگاری دانش‏آموزان و به دنبال آن،ناسازگاری آنها،بدون توجه به فرد،محیط اجتماعی،خانوادگی و مدرسه،معنی دقیقی نخواهد داشت.هرگونه توضیحی از ناسازگاری‏ دانش‏آموزان در مدرسه،بدون در نظر گرفتن کلیّت تعامل این عوامل،یک توضیح ناقص‏ خواهد بود.

سازگاری کودک در مدرسه را می‏توان به صورت زیر تعریف کرد:مجموعه‏ واکنشهایی که توسط آن،یک دانش‏آموز ساختار رفتار خود را برای پاسخی موزون به‏ شرایط محیط جدید(مدرسه)و به فعالیّتهایی که آن محیط از دانش‏آموزا خواهد خواست، تغییر دهد.بنابراین هر عامل یا عواملی که این پاسخگویی را در این محیط جدید دچار مشکل کند،زمینه‏ای برای ناسازگاری او در این محیط فراهم خواهد ساخت.بدین ترتیب‏ ضوابط سازگاری مدرسه‏ای دانش‏آموزباید در این محیط جدید و فعّالیتهای مطرح در آن‏ جستجو گردد.دانش‏آموزی که بتواند به این ضوابط(اجرای برنامه‏ای مشخص قبول قواعد انظباتی خاص،رعایت قاعده بندی مطرح در روابط انسانی درون مدرسه‏ای…)پاسخ مثبت‏ دهد.”طبیعی‏”و”سازگار”قلمداد خواهد شد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای آموزگاران اول دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ناسازگاری گفتاری

پیشگفتار در رابطه با  ناسازگاری گفتاری 

مقدمه  موضوع در رابطه با ناسازگاری گفتاری 

شناسایی مسئله در رابطه با  ناسازگاری گفتاری 

توصیف وضع موجود

اینجانب … مدت … سال است كه در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت مي باشم و هم اكنون نيز در كسوت آموزگار پایه …… … آموزشگاه .. … شهرستان ….خدمت مي نمايم.پس از شروع سال تحصيلي زمزمه هاي از بي انضباطي ، ناهنجاري و انجام رفتار هاي مخل نظم درباره يكي از دانش آموزان به نام … مي شنيدم. و خود نیز شاهد این قضیه در این دانش آموز بی نظم و ناسازگار بودم. دانش آموزان هم كلاسي اش از رفتار هاي او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند.

با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی است به قرار زیر می باشد:

1- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب يكي از  دانش آموزان به نام … شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از  او به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که او کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با او وارد شد و براي اين كار چند بار از خطاهايش  چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر وجداني  جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با او یاری و او را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ناسازگاری گفتاری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ناسازگاری گفتاری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ناسازگاری گفتاری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ناسازگاری گفتاری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ناسازگاری گفتاری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ناسازگاری گفتاری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ناسازگاری گفتاری 

نتیجه گیری در رابطه با ناسازگاری گفتاری

پیشنهادات در رابطه با ناسازگاری گفتاری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ناسازگاری گفتاری 

برای دانلود اقدام پژوهی برای آموزگاران اول دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.