اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مهارتهای انشا نویسی را در دانش آموزان (پایه ی سوم) افزایش دهم

اقدام پژوهی انشا نویسی

اقدام پژوهی انشا نویسی

اقدام پژوهی انشا نویسی با موضوع چگونه توانستم مهارتهای انشا نویسی را در دانش آموزان (پایه ی سوم) کلاس خود   افزایش  دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم سوم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

والدین و آموزگاران گاهی از اوقات با سخنان به ظاهر ملایم و بی‏ضرر، موجب کاهش انگیزه در دانش‏آموز می‏شوند. آنان به دانش‏آموزی که در آستانه‏ی مردود شدن است می‏گویند: « ما می‏دانیم تو یک نابغه نیستی، توقع هم نداریم معجزه‏ای از تو ببینیم. فقط می‏خواهیم در حد توانایی‏ات درس بخوانی، اگر نمره‏ی قبولی بگیری ما راضی خواهیم بود.» این نوع گفتار، دیگر به دانش‏آموز این امکان را نمی‏دهد که برای رسیدن به درجات عالی آموزش تلاش کند؛ اگر هم نهایت کوشش خودش را هم به خرج بدهد، بیش از یک « قبولی» انتظاری دیگر از خود ندارد. پیامی که می‏تواند منجر به ایجاد انگیزه در فرد شود این است:

» ما انتظار داریم درس یاد بگیری و آدم تحصیل کرده‏ای بشوی. یادگیری یک امر تصادفی نیست، یادگیری مستلزم تلاش و عزمی راسخ است. ما چنین چیزی را از تو توقع داریم.«

– دادن خودمختاری و استقلال به دانش‏آموز در جاهایی که امکانش وجود دارد.

– تشویق‏های کلامی به شکل توصیفی

– نشاندن دانش‏آموز در جلوی کلاس یا در کنار هم‏کلاسی‏هایی که می‏توانند الگوی نقش مثبت برای او باشند، صدا زدن دانش‏آموز در کلاس در موارد متعدد، ارائه‏ی بازخورد در موارد متعدد، تقسیم تکالیف حجیم به بخش‏های کوچک‏تر

– کمک به والدین در درک واقع‏بینانه از توان یادگیری دانش‏آموز.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی انشا نویسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انشا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  انشا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با انشا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  انشا نویسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …..  آموزگار پایه سوم ابتدایی آموزشگاه …..  ….. هستم که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. کلاسی که اقدام پژوهی فوق را مبتنی بر آن انجام می دهم پایه سوم این آموزشگاه می باشد که …. نفر جمعیت دارد. پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم.

در این پزوهش سعی خواهد شدعلل  بی علاقه گی و بی انگیزی  را بررسی کرده و راه کار هایی را برای این مورد  ارائه دهم .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انشا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انشا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انشا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انشا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انشا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انشا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انشا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با انشا نویسی

پیشنهادات در رابطه با انشا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انشا نویسی 

برای دانلود اقدام پژوهی انشا نویسی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.