اقدام پژوهی 1401 با موضوع تقویت حافظه ی دیداری دانش آموز ابتدایی

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

اقدام پژوهی حافظه دیداری

اقدام پژوهی حافظه دیداری دانش آموز ابتدایی 1401 با موضوع چگونه توانستم حافظه ی دیداری دانش آموزان دخترکلاس اولم را  پرورش دهم

اقدام پژوهی 1401 با موضوع تقویت حافظه ی دیداری دانش آموز ابتدایی

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

اقدام پژوهی حافظه دیداری دانش آموز ابتدایی

حافظه دیداری چیست و چه عواملی بر آن موثرند؟ از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.

اقدام پژوهی 1401 با موضوع تقویت حافظه ی دیداری دانش آموز ابتدایی

تیترهایی که در این اقدام پژوهی حافظه دیداری دانش آموز ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

بخش هایی از عناوین و تیترهای بکار رفته در اقدام پژوهی حافظه دیداری دانش آموز ابتدایی

عنوان مطلب در رابطه با  حافظه دیداری

پیشگفتار اقدام پژوهی حافظه دیداری  

مقدمه  موضوع در رابطه با حافظه دیداری 

شناسایی مسئله در رابطه با  حافظه دیداری 

توصیف وضع موجود

اقدام پژوهی با موضوع حافظه دیداری دانش آموز ابتدایی

اینجانب …. آموزگار پایه اول آموزشگاه …. دارای ……… سال سابقه هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی و عدم تمرکز تعدادی از دانش آموزان در کلاس بود.

آنها در حین تدریس گاهی سرشان را روی میز می گذاشتند یا به من نگاه می کردند اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کندد و تمرکز ندارند.گاهی هم خودشان را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابشان می کردند .یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسشان در کلاس نیست برای جلب توجه آنها از دو سه نفرشان  سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کردند . گفتند : ببخشید حواسم نبود.

ضمن اینکه آنها  در فعالیتهای علمی و  درسی علاقمند و فعال هستند اما نمره هایی پایانی که کسب می کردند پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی آنها  و توجه آنها به من ،  انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل آنها  باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  حافظه دیداری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با حافظه دیداری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  حافظه دیداری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با حافظه دیداری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  حافظه دیداری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با حافظه دیداری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با حافظه دیداری 

نتیجه گیری در رابطه با حافظه دیداری

پیشنهادات در رابطه با حافظه دیداری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با حافظه دیداری 

برای دانلود اقدام پژوهی حافظه دیداری دانش آموز ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.