نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکلات ضعف در املا نویسی دانش آموز پایه دوم را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم

نمونه اقدام پژوهی معلم کلاس دوم دبستان

نمونه اقدام پژوهی ضعف در املا نویسی

نمونه اقدام پژوهی معلم کلاس دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکلات ضعف در املا نویسی دانش آموز پایه دوم را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم دوم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

عامل اساسی برای موفّقیّت در هر فعّالیّتی، داشتن اطّلاعات لازم در آن زمینه می باشد.پس لازم بود، به اطّلاعاتی در میزان علاقمندی عرفان به درس املا دست یابم؛ در این زمینه با تحقیق از معلّم هاي ديگر  و هم چنین با طرح پرسش‌هایی ازآنان، که به شرح ذیل می باشد، دریافتم دانش آموزان علاقه زیادی به املا ندارند.

  1. نظرتان در رابطه با درس املا چیست؟
  2. چه روش‌هایی را در مطالعه‌ی درس املا به کار می‌برید؟
  3. کدام کتاب و درس خود را بیشتر دوست دارید؟

به این ترتیب با پاسخ هایی که دانش آموزان به سوالات دادند و چمع بندی آنان به این نتیجه رسیدم و اما بيشترين انگيزه من اي بود که علاوه بر افزایش تعداد دانش‌آموزان علاقمند به املا، عادت‌هایی را در رابطه با این مهم ایجاد کنم و همچنین روش ها و طرح های مناسبی را جهت علاقمندی آنان به درس املا فراهم نمایم. حال مسأله‌ای که در این جا مطرح می‌شود این است؛ با توجّه به محور بودن دانش‌آموزان در فعّالیّت‌های کلاس، در راستای هدف این اقدام پژوهی چه راهکارهای عملی را می توان ارائه نمود تا میزان علاقمندی دانش آموزان به خصوص عرفان به املا بیشتر شود؟ تا ضمن ایجاد زمینه ی مناسب جهت آموزش املا، زمینه‌ی مناسبی برای آموزش کلمات دشوار و  درک معنا و مفهوم آنها،‌ افزایش دقت و تمرکز دانش‌آموزان  و مخصوصا عرفان در این درس نیز ایجاد شود.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی معلم کلاس دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  املا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  املا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با املا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  املا نویسی 

توصیف وضع موجود

اينجانب …. آموزگار پایه دوم مدت …. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه ………..  ……………….  مشغول تدريس هستم. . دانش آموزان مدرسه و همچنین کلاس من از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و همچنین سطح سواد والدین در یک سطح هستند. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين   دانش آموز ان عرفان در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . او دانش آموزی کوتاه ،کم حرف ،لاغر و آرام بود .برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد.    با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق عرفان را به درس املاء علاقه مند سازم؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  املا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با املا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  املا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با املا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  املا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با املا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با املا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با املا نویسی

پیشنهادات در رابطه با املا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با املا نویسی 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم کلاس دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.