اقدام پژوهی معلم کلاس ششم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم خواندن همراه با درک مطلب را در دانش آموزان پایه ششم دبستان ایجاد کنم

اقدام پژوهی معلم کلاس ششم ابتدایی

اقدام پژوهی معلم کلاس ششم ابتدایی چگونه توانستم خواندن همراه با درک مطلب را در دانش آموزان پایه ششم دبستان  ایجاد کنم در قالب ورد

اقدام پژوهی معلم کلاس ششم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم خواندن همراه با درک مطلب را در دانش آموزان پایه ششم دبستان ایجاد کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ششم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اساسی ترین منظور خواندن فهمیدن است و اگر همین هدف بر آورده شود سایر اهداف آموزش خواندن باکمی کوشش بر آورده می شود(ص 29  انوشه پور).

ا – شناخت حرفها کلمه ها و درک معانی آنها

2 – پرورش قوه ی قضاوت در کودک

3 – ایجاد تواناییهای مطلوب در خواندن

4 – گسترش خزانه ی لغات

5 – آشنایی با ویژگیهای اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی جامعه  خویش و ایجاد قدرت سازگاری با آن

6 – پرورش قوای ذهنی چون تفکّر ، تحلیل و……….

7 – ایجاد علاقه به خواندن انواع کتابها و مطالب نوشتاری ( صـ 67 ناعمی)

8 – توانایی ترکیب اصوات گوناگون

9 – توانایی تفسیرو تعبیر تصاویر و مطالب و حدس زدن معنی لغات در ضمن جمله .

10 – افزایش توانایی فهم و تحلیل مو ضوعهای علمی مانند ریاضیات ، علوم و اصطلاحات علمی

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس ششم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خلاقیت

پیشگفتار در رابطه با  خلاقیت 

مقدمه  موضوع در رابطه با خلاقیت 

شناسایی مسئله در رابطه با  خلاقیت 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. آموزگار پایه ششم آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم.    از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که دانش آموزان پایه ششم از لحاظ سواد خواندن مشکل دارند و در روخوانی و روانخوانی  و درک مطلب دروس دچار وقفه و مشکلات عدیده ای هستند . همواره  به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

پس از چندین جلسه تدریس  . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند .  دانش آموزی  که  از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را  بشناسد و به راحتی  کلمات  تدریس  شده را بخواند  و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته  باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند  و در درس املا نیز نمره  پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (1964) خواندن را ششمین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است  و  شکست  در برنامه های  تحصیلی  تا حد بسیار زیادی  به  سبب  بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خلاقیت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خلاقیت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خلاقیت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خلاقیت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خلاقیت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خلاقیت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خلاقیت 

نتیجه گیری در رابطه با خلاقیت

پیشنهادات در رابطه با خلاقیت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خلاقیت 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم کلاس ششم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.