اقدام پژوهی با موضوع چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان

اقدام پژوهی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان با موضوع چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم  ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در ابتدا ، با تقویت دقت و توجه دانش آموز و سپس افزایش فراخنای حافظه ی دیداری و شنیداری و همچنین افزایش حساسیت شنیداری و دیداری وی ، کار ادامه یافت و با طراحی CD آموزشی به تقویت آگاهی واجی وی پرداختم.

 نظارت بر روش های اعمال شده و تثبیت تغییرات مثبت به وجود آمده ای چون ایجاد نگرش مثبت در دانش آموز نسبت به دیکته نویسی ، افزایش فراخنای حافظه ی وی و در نهایت بهبود دیکته نویسی و ارتقای سطح نمرات فراگیر و اظهار رضایتمندی سرپرست آموزشی ، والدین ، معلم کلاس و دانش آموزمذکور،  همگی دال بر این موضوع بودند که جمع آوری اطلاعات و اقدامات به کار گرفته شده ، نتایج خوب و مثبتی را در بر داشته ، بنابراین می توان با استفاده از یافته های آن ، به کودکان دچار این نوع مشکل ، کمک شایانی کرد

 تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کم توان ذهنی

پیشگفتار در رابطه با  کم توان ذهنی 

مقدمه  موضوع در رابطه با کم توان ذهنی 

شناسایی مسئله در رابطه با  کم توان ذهنی 

توصیف وضع موجود

این جانب …. دارای مدرک …. …  ( با سابقه … سال ) به مدت … سال است که در مدرسه .. .. مشغول به کار می باشم . در ابتدای سال ، پس ازبررسی و تصحیح دیکته ی دانش آموز توسط این جانب و نیز صحبت های والدین و سرپرست آموزشی مرکز مشخص شد ، یکی از دانش آموزان پایه ششم ، به نام علیرضا نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد این دانش آموز کم توان ذهنی بوده و از نظر گفتاری مشکلی ندارد . لازم به ذکر است که علیرضا 1 سال در مدرسه عادی درس خوانده و به علت عدم موفقیت ،به مدرسه استثنایی معرفی شده است که مجدداً در این مدرسه ، 3 سال در پایه اول بوده و 1سال در پایه دوم و 1سال در پایه سوم و 2 سال در پایه چهارم و 1 سال در پایه پنجم و امسال اولین سالی است که در پایه ی ششم می باشد و متأسفانه در نوشتن املا بسیار مشکل دارد و نمرات بسیار کمی می گیرد و چنان چه گاهی مواقع از نوشتن املا امتناع می کند و علاقه ای به نوشتن ندارد  و با کو چکترین ناتوانی در نوشتن املا از انجام این تکلیف سر باز می زند ؛ او همچنین در ارائه دروسی که مستلزم نوشتن است کند می باشد

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  کم توان ذهنی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با کم توان ذهنی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  کم توان ذهنی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با کم توان ذهنی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  کم توان ذهنی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با کم توان ذهنی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با کم توان ذهنی 

نتیجه گیری در رابطه با کم توان ذهنی

پیشنهادات در رابطه با کم توان ذهنی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با کم توان ذهنی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.