اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم را برطرف نمایم

اقدام پژوهی معلمان پایه ششم دبستان

اقدام پژوهی دانش آموز کم شنوا

اقدام پژوهی دانش آموز کم شنوا با موضوع چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم را برطرف نمایم

کم شنوایی های یک طرفه (یک گوش) یا دوطرفه (دوگوش) در دانش آموزان به عنوان یک مشکل جدی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه بی توجهی نسبت به آن سبب افت تحصیلی و بروز مشکلات گفتاری در آنها می شود.سلامت وضعیت شنوایی در سنین مدرسه مهمترین عامل یادگیری دانش آموزان به شمار می رود چراکه بیشترین سهم یادگیری در محیط های آموزشی ازطریق خوب گوش دادن به دست می آید و بخش قابل توجهی از این خوب گوش دادن به سلامتی دستگاه شنوایی و مراقبت از آن مرتبط می شود بنابراین افراد باید در مورد حفظ سلامت شنوایی خود اطلاع کافی داشته باشند و والدین و مربیان بهداشت مدارس نیز درمورد میزان شنوایی کودکان دقیق شوند. وضعیت شنوایی افراد در هر سنی باید سالیانه به عنوان ارزیابی شنوایی پایه مورد بررسی قرار گیرد. درصورت انجام مستمر این ارزیابی همانند یک پرونده پزشکی می تواند در مراجعات بعدی هر فرد با وضعیت قبلی خود به طور مداوم مورد پایش قرار گیرد.این ارزیابی سالیانه کمک می کند تا وجود عفونت و یا عاملی که مانع در شنوایی شده است، تشخیص و از بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود. در این ارزیابی ها همچنین کودکانی که کم شنوایی یک طرفه دارند، تشخیص داده می شوند مشکل کم شنوایی یک طرفه به راحتی تشخیص داده می شود؛ کودکان کم شنوا قدرت جهت یابی خوبی ندارند و در جهت یابی صدا دچار مشکل می شوند و همین قدرت جهت یابی ضعیف سبب تشخیص سریع این مشکل می شود.برای رفع این مشکل باید به متخصص مراجعه شود. در محیط های آموزشی و مدارس بهتر است آموزگاران این دسته از دانش آموزان را در صندلی های جلوی کلاس درس بنشانند تا به شنوایی و یادگیری بهتر آنها کمک کنند. کم شنوایی دوطرفه بر روی گفتار کودکان تاثیرات مشخصی می گذارد به گونه ای که پیش از رسیدن به سن مدرسه شناسایی می شود

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان پایه ششم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کم شنوایی

پیشگفتار در رابطه با  کم شنوایی 

مقدمه  موضوع در رابطه با کم شنوایی 

شناسایی مسئله در رابطه با  کم شنوایی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …….  هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن مشکل یادگیری دانش آموز کم شنوایم به نام ( م د) در کلاس بود..یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.ضمن اینکه ( م د) دانش آموزی مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و  درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی ( م د) و توجه او به من ،  انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری این دانش آموز کم شنوا به عمل آورم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  کم شنوایی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با کم شنوایی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  کم شنوایی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با کم شنوایی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  کم شنوایی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با کم شنوایی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با کم شنوایی 

نتیجه گیری در رابطه با کم شنوایی

پیشنهادات در رابطه با کم شنوایی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با کم شنوایی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان پایه ششم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.