اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی: ترغیب دانش آموز پايه اول به حضور در کلاس

اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموز پايه اول را به حضور در کلاس علاقمند کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تا زمانی که به چیزی احساس نیاز نشود فرد برای رسیدن به آن تلاش نمی کند. اگر فردی نتواند در زندگی چیزهای مهم را تشخیص دهد و آنها را نشناسد، نباید امید زیادی به بهبود زندگی و رفاه او داشته باشیم. اگر فرد نداند چه چیزی برایش اهمیت دارد و چه باید انجام دهد، به هدف های خود نخواهد رسید.

عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرددعواهاي خانوادگي زن و شوهر و تداوم آنها يکي از عواملي است که بشدت سبب تضعيف روحيه و بی علاقگی تحصيلي دانش آموزان مي شود. از آنجايي که کودکان در چنين لحظاتي زود انرژي و توان خود را از دست مي دهند و نمي توانند همزمان با تحصيل بار مشکلات خانوادگي را نيز به دوش بکشند خسته و ناتوان مي شوند و اولين آثار خستگي روحي آنها را مي توان در کيفيت نمرات درسي آنها مشاهده کرد.والدين نبايد در چنين شرايطي از فرزند دانش آموز خود توقع نمرات خوب داشته باشند و به او بگويند اين دعواها ربطي به تو ندارد. چنين چيزي غير ممکن است زيرا فرزندان جزيي از محيط خانواده هستند و هر چيزي چه مثبت چه منفي تاثيرات زيادي روي آنها در محيط خانواده خواهد داشت. اين وظيفه والدين است که مراقب روحيه فرزندان دانش آموز خود باشند تا مانع از فرورفتگي شخصيتي آنها شوند و به اين ترتيب راه را بر هر نوع زمينه انحرافي که در چنين لحظاتي آينده فرزندان را تهديد مي کند ببندند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به کلاس

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به کلاس 

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به کلاس 

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به کلاس 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………………. …. آموزشگاه …….. ….. مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون در این آموزشگاه در حال خدمت هستم در این آموزشگاه  با دانش آموزی به نام (نام دانش آموز) برخورد کردم که علاقه زیادی به درس و مدرسه نداشت و علاقه ای به در کلاس ماندن نداشت. متاسفانه تعدادي از همکاران زماني که در شروع سال تحصيلي به کلاس وارد مي شوند، دانش آموزان گستاخ و شلوغ را شناسايي کرده و براي جلوگيري از مشکلات بعدي با طعنه و دشنام و تحقير سعي در سرکوب کردن او مي نمايند. اين عمل ممکن در مورد تعداد انگشت شماري از دانش آموزان، به ظاهر با موفقيت همراه باشد اما آتش لجاجت را در وجود او شعله ور مي کند و حداقل کاري که مي کند توجه نکردن و دل سردشدن از درس مي باشد و در مورد تعدادي از دانش آموزان نيز باعث درگيري هاي لفظي و زمينه تنبيه هاي بدني و غير بدني مي گردد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به کلاس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به کلاس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به کلاس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به کلاس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به کلاس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به کلاس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به کلاس 

نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به کلاس

پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به کلاس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به کلاس 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان پایه اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.