اقدام پژوهی معلمان اول مقطع ابتدایی با موضوع بررسي ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

اقدام پژوهی معلمان اول مقطع ابتدایی

اقدام پژوهی معلمان اول مقطع ابتدایی بررسي ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلمان اول مقطع ابتدایی با موضوع بررسي ميزان موفقيت دانش آموزان ديرآموزپايه اول درطرح تلفيقي

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

مشکلات یادگیری کودکان، ارتباط تنگاتنگی با مسائل فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی، تغذیه، بهداشت و مسائل مربوط به محیط آموزشی و… دارد. وقتی دانش آموز یا والدینش برای درمان مراجعه می کنند، مطمئناً از چیز یا چیزهایی رنج می برند. ممکن است والدین احساس گناه کنند، فکر کنند وظایفشان را در مورد فرزندشان به خوبی انجام نداده اند، ممکن است فکر کنند در دوران بارداری فرزندشان غفلت های زیادی کرده اند، ممکن است تصور کنند مردم آنان را به خاطر مشکل یادگیری فرزندشان تحقیر می کنند.

پژوهش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن در علیرضا (اسم مستعار)  دانش آموز پایه …  این آموزشگاه انجام شد .بررسی اولیه نشان داد این دانش آموز  در روان خوانی ضعیف است. پس از انجام مطالعات  کتابخا نه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل ضعف دانش آموزان  در روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل مربوط به انگیزش.   جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد . 1- استفاده از بازی  کارت های حافظه   آموزشی زودآموز 2-تهیه تابلو  ارزشیابی توصیفی .  نتایج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره روانخوانی این دانش آموز افزایش یافت. مدیر مدرسه نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهرت های خواندن را مطلوب تشخیص داد.     در پایان بر نقش استفاده از بازی های آموزشی و به کار گیری روش های نوین در بالا بردن انگیزش او مانند تابلوی ارزشیابی توصیفی تاکید شد.

 

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان اول مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  دروس تلفیقی

پیشگفتار در رابطه با  دروس تلفیقی 

مقدمه  موضوع در رابطه با دروس تلفیقی 

شناسایی مسئله در رابطه با  دروس تلفیقی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …….. هستم.  در اوایل سال تحصیلی اخیر متوجه شدم  که یکی از دانش آموزان  به نام علیرضا توسط آزمون سنجش به عنوان دانش آموز دیر آموز شناخته شده است . امکانات مدرسه در حد محدود  بوده  و وسایل آموزشی به ندرت دیده می شد . والدین اغلب کشاورز و  دامدار بو دند و   در ابتدای  سال تحصیلی  فرصتی  برای رسیدگی به امور تحصیلی فرزندشان نداشتند . دانش آموزان در حالی که مشتاق به نظر می رسیدند ازامکانات زیادی  برخوردار نبودند  با توصیف چنین شرایطی تصمیم گرفتم در حد امکان از تمام امکانات برای رشد و پیشرفت دانش آموزان و بخصوص دانش دیر آموز م استفاده نمایم

حدود سه ماه از شروع  سال تحصیلی گذشته بود. پس از چندین جلسه تدریس  . درباره پیشرفت دانش آموزان در درس فارسی نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  دروس تلفیقی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با دروس تلفیقی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  دروس تلفیقی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با دروس تلفیقی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  دروس تلفیقی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با دروس تلفیقی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با دروس تلفیقی 

نتیجه گیری در رابطه با دروس تلفیقی

پیشنهادات در رابطه با دروس تلفیقی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با دروس تلفیقی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان اول مقطع ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.