اقدام پژوهی معاون آموزشی مقطع متوسطه : نحوه بهبود انضباط دانش آموزانم

اقدام پژوهی معاون آموزشی مقطع متوسطه

اقدام پژوهی معاون آموزشی متوسطه

اقدام پژوهی معاون آموزشی متوسطه با موضوع  چگونه وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم راهنمایی  را بهبود بخشیدم

هم اکنون میتوانید در کمتر از یک دقیقه این فایل را از سایت معلمان پژوهشگر دانلود کنید .

بانک فایل معلمان : گویا طرح تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهیمعاون آموزشی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام و از آنجایی که رشته مورد تدریسم نیز دینی وعربی است که خود اخلاق و تربیت سرلوحه کارش می باشد و از جهت دیگر دانش آموزان کلاس دوم سال تحصیلی ….. را از این نظر ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله تقلب در کلاس، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . در بین این دانش آموزان دیده می شد، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم از جمله تهیه تعدادی عکس از وضع نامطلوب و مطلوب کلاس، گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر دانش آموزان در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، رفتن به اردو همراه با بچه ها در جهت رفع مشکل، تشکیل جلسه شورای اولیاء و مربیان این کلاس و کمک گرفتن از والدین این بچه ها. و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم و متأسفانه آن تغییر شگرف حاصل نشد اما تغییرات نسبی بدست آمد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معاون آموزشی مقطع متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انضباط

پیشگفتار در رابطه با  انضباط 

مقدمه  موضوع در رابطه با انضباط 

شناسایی مسئله در رابطه با  انضباط 

توصیف وضع موجود

اينجانب ………….. دارای مدرک ……………، معاون آموزشی مدرسه ………. شهرستان ……… ، داراي …………… سابقه خدمت در آموزش وپرورش هستم . شاكر خداوند مهرباني هستم كه لطفش را هيچ‌وقت از بنده‌اش دريغ نمي‌ورزد و افتخار مي‌كنم كه بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبيا و اولياي الهي باشم و نور دانش و توانايي را در اين دانش‌آموزان ميهن اسلامي شعله ور نمايم.

با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی و درسی دانش آموزان دوم است به قرار زیر می باشد:

1- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب تعداد کثیری از دانش آموزان کلاس که حدود 25 نفر هستند شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از این کلاس به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که دانش آموزان کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده اند و کمی جو کلاس رو به دوستی و درس پیش می رود و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با ایشان وارد شد و برای مثال یک مرتبه یکی از آنها علیرغم قوانین مدرسه موبایل آورده بود که من علیرغم متوجه شدن چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر اولیای مدرسه جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با ایشان یاری و آنها را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انضباط 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انضباط 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انضباط 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انضباط 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انضباط 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انضباط 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انضباط 

نتیجه گیری در رابطه با انضباط

پیشنهادات در رابطه با انضباط

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انضباط 

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مقطع متوسطه و دریافت اقدام پژوهی معاون آموزشی از لینک خرید استفاده نمایید.