no-img
تعاونی معلم پژوهنده

اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان : آموزش حلاجی مساله و ارتقا مهارت دانش آموزانم در حل مسائل ریاضی - تعاونی معلم پژوهنده


تعاونی معلم پژوهنده

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه برای دانلود مقاله پرسش مهر 23 با موضوع شاخص های مدرسه خوب کلیک کنید مقطع ابتدایی و متوسطه

ادامه مطلب

اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان : آموزش حلاجی مساله و ارتقا مهارت دانش آموزانم در حل مسائل ریاضی
zip
آوریل 3, 2021
۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان : آموزش حلاجی مساله و ارتقا مهارت دانش آموزانم در حل مسائل ریاضی


اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان

اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

«حلّ مسأله» غایت اصلی ریاضیات در مدارس است و رویکرد جدید آموزش ریاضی «ساخت گرایی» نیز بر آموزش برای حلّ مسأله و تمرکز معلّم بر شیوه هایی از تدریس ریاضی که  بتوان از آن برای حلّ مسأله استفاده کرد تاکید دارد.

پیامدهای حلّ مشکل (حلّ مشکل چه تأثیری در دانش آموزانم دارد؟) :

 با آموزش مهارت حلّ مسأله :

1) مهارت تجزیه و تحلیل دانش آموزانم رشد نموده و قدرت درک، یادگیری و استدلال آنان افزایش خواهد یافت.

2)  توانایی درحلّ مسـأله، درست اندیشیدن و ایجاد نظم فکری در دانش آموزانم پرورش می یابد.

3) دانش آموزانم در حلّ مسائل کاربردی ریاضی در زندگی روزمره مشکلی نخواهند داشت.

4) دانش آموزانم فرآیندی را می آموزندکه طی آن به راحتی خواهند توانست مسائل زندگی روزمره  خود را حل نمایند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  مهارت ریاضی

پیشگفتار در رابطه با  مهارت ریاضی 

مقدمه  موضوع در رابطه با مهارت ریاضی 

شناسایی مسئله در رابطه با  مهارت ریاضی 

توصیف وضع موجود

اوایل مهر ماه سال …. یک ارزشیابی تشخیصی از درس ریاضی برای دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی  برگزار نمودم.  بعد از پایان آزمون جدول تجزیه و تحلیل سؤالات را تکمیل نموده و به بررسی نتایج حاصل از آن پرداختم. یافته های من از بررسي جدول تجزيه و تحليل سؤالات حاکی از آن بود که دانش آموزان در سؤال های ریاضی ضعف داشتند. هیچ کدام از شاگردان به این سؤالات پاسخ کامل ندادند یعنی هر چهار نفر نتوانستند مسأله ها را به طور کامل حل کنند. به طور میانگین از چهار نمره ی این سؤال ها فقط یک نمره کسب نمودند. این موضوع نگراني مرا برانگيخت. لذا آزمون ديگري ترتيب دادم. اين بار زمان بيشتري را براي پاسخ دادن به سؤالات اختصاص دادم ولي باز هم تقريباً همان نتايج به دست آمد يعني:  « شاگردانم در حلّ مسائل رياضي ناتوان بودند.»

  به نظر من بيشتر اين ناتواني در: (1- مشكل در خواندن مسأله. 2-  عدم درك مسأله توسط شاگردان.3- عدم شناخت روشي براي حلّ مسأله. 4- عدم توانايي در حل و طرح مسأله.) مي باشد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  مهارت ریاضی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مهارت ریاضی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  مهارت ریاضی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مهارت ریاضی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  مهارت ریاضی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مهارت ریاضی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مهارت ریاضی 

نتیجه گیری در رابطه با مهارت ریاضی

پیشنهادات در رابطه با مهارت ریاضی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مهارت ریاضی 

برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبانی کاربران بانک نمونه سوال آماده پاسخگویی به شما در خصوص مشکلات احتمالی در خرید یا دانلود یا ارائه نقطه نظراتتان میباشد . سریعترین راه ارتباطه با ما از واتس آپ 09332978858

پشتیبان سایت 1792 نوشته در تعاونی معلم پژوهنده دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید