اقدام پژوهی درس هندسه با موضوع ایجاد علاقه به رسم هندسی با فعالیت های تکمیلی

اقدام پژوهی درس هندسه

اقدام پژوهی درس هندسه

اقدام پژوهی درس هندسه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم

بانک فایل معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ریاضی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در اجرای مراحل اقدام پژوهی در کنار حل مشکلات و مسایل ازپیش تعیین شده مشکلات و مسایل جدیدی رخ می نماید ، یعنی هم مسئله حل و هم تولید می شود .در تجارب قبلي ام علی رغم توفیقاتی که بدست آوردم کارهايم کاستی هایی داشت که برای رفع آن طرح هاي سال جاري اقداماتی را انجام دادم . از جمله این که در اين اقدام پژوهي راه کارهای علاقه مندی دانش آموزان به رسم ریاضی هم برای دانش آموزان و هم برای دبیران ریاضی اجرا گردید . از ده راه حل كه در اين اقدام پژوهی مد نظر داشتم موفق به اجرای پنج مرحله از آن برای دانش آموزان و سه مرحله برای دبیران ریاضی و سه مرحله آن به صورت مشترک شدم. اما محدوديت هايي نيز وجود داشت از جمله اين كه با توجه به اين كه اولین سال تأسیس مدرسه راهنمایی فرزانگان (تیزهوشان ) بود و فقط دانش آموزان اول راهنمایی در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند به همین دلیل نتوانستم تمام راه کارهایم را اجرا نمایم . انشا ا… سعی دارم از افراد صاحب نظر در زمینه رسم هندسه کمک بگیرم و از آنان در همایش های مختلف دعوت کنم تا دبیران ریاضی بیشتر با این موضوع آشنا گردند . همچنین راه کارهایم را به همراه روش های متنوع دیگر در همایش ها و گردهمایی های مختلف در سال های آینده نیز ارائه دهم و در این زمینه بيشتر با همکاران ریاضی به بحث و تبادل نظر بپردازم .

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس هندسه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به درس

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به درس 

توصیف وضع موجود

هنگامی که دردوران راهنمایی ، مشغول به تحصیل علم ودانش بودم ، علی رغم علاقه خاصی که به درس ریاضی داشتم ٬ بخشی از این درس به نام رسم درمن وسایر همکلاسی هایم یک نوع دلزدگی و بی علاقه گی ایجاد می کرد . معلم مربوطه آموزش مختصری به ما می داد ٬ سپس ازما می خواست که روی صفحه روغنی و با قلم رسم و جوهرتکلیف مربوطه راانجام دهیم . من واکثریت قریب به اتفاق بچه ها به دلیل پخش شدن جوهر و کثیف شدن رسم ومشکلات دیگری که ضمن کار پیش می آمد ٬ علی رغم تلاش وزحمت فراوان ٬ نمره خوبی ازاین قسمت نمی گرفتیم و همیشه می گفتیم که « رسم به چه دردی می خورد و چه ارتباطی باریاضی دارد ؟‍‍! »تا این که وارد تربیت معلم شده ودررشته دبیری ریاضی به تحصیل مشغول شدم . درآنجا نیزدربررسی کتب به بخش رسم که می رسیدم همان بی علاقه گی وفقدان انگیزه دوران تحصیل به سراغم می آمد و باز همان سؤال که« این مبحث به چه دردی می خورد» را مطرح می کردم …..

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس 

نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس

پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس 

برای دانلود اقدام پژوهی درس هندسه و دریافت اقدام پژوهی معلم ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.