اقدام پژوهی دبیر ریاضیات با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم

اقدام پژوهی دبیر ریاضیات

اقدام پژوهی دبیر ریاضیات با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی دبیر ریاضیات با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ریاضی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تجارب كاري من در سال هاي قبل درزمینه علاقه مندی دانش آموزان به رسم ریاضی نشان مي داد ، که از علت های اساسی بی علاقه گی آنان به رسم ریاضی نداشتن انگیزه ، ذوق و اشتیاق در این زمینه است که آن هم بدلیل ندانستن کاربرد رسم است و اين که احساس نیاز نسبت به آن نمی کنند . (به قول جرج پولیا به نقل از نسترن اسدي ، 1381 ) او نیازش را در قسمت های مختلف به خصوص تست می یابد چون به اهمیت ریاضیات در مسابقات علمی و آزمونهای مختلف واقف است . همچنین به دلیل داشتن تکالیف زیاد ، اغلب اوقات اولیا تکالیف رسم شان را می کشند .

بعد از بررسي ها و بحث و گفتگو با همکاران با تجربه و مطالعه کتاب ها و مقالات مختلف وهمچنین بررسی فرم تکمیل شده نظر سنجی توسط همکاران ریاضی و دانش آموزان ، حالا نوبت دسته بندي و تجزيه و تحليل داده ها و تعيين عوامل مؤثر در ايجاد مسئله بود براي اين كار ، داده ها را بر اساس نمودار استخوان ماهی دسته بندي كردم

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر ریاضیات وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به درس  

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به درس   

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به درس   

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به درس   

توصیف وضع موجود

اینجانب …….. دارای مدرک ………… ، تقریبا مدت …… سال است که مشغول خدمت در کسوت مقدس آموزگاری می باشم .

هنگامی که دردوران راهنمایی ، مشغول به تحصیل علم ودانش بودم ، علی رغم علاقه خاصی که به درس ریاضی داشتم ٬ بخشی از این درس به نام رسم درمن وسایر همکلاسی هایم یک نوع دلزدگی و بی علاقه گی ایجاد می کرد .

معلم مربوطه آموزش مختصری به ما می داد ٬ سپس ازما می خواست که روی صفحه روغنی و با قلم رسم و جوهرتکلیف مربوطه راانجام دهیم . من واکثریت قریب به اتفاق بچه ها به دلیل پخش شدن جوهر و کثیف شدن رسم ومشکلات دیگری که ضمن کار پیش می آمد ٬ علی رغم تلاش وزحمت فراوان ٬ نمره خوبی ازاین قسمت نمی گرفتیم و همیشه می گفتیم که « رسم به چه دردی می خورد و چه ارتباطی باریاضی دارد ؟‍‍! »

تا این که وارد تربیت معلم شده ودررشته دبیری ریاضی به تحصیل مشغول شدم . درآنجا نیزدربررسی کتب به بخش رسم که می رسیدم همان بی علاقه گی وفقدان انگیزه دوران تحصیل به سراغم می آمد و باز همان سؤال که« این مبحث به چه دردی می خورد» را مطرح می کردم .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به درس   

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس   

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به درس   

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس   

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به درس   

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس   

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس   

نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس  

پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس   

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضیات و دریافت اقدام پژوهی معلم ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.