اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه را به درس جمله سازی علاقه مند نمایم

اقدام پژوهی جمله سازی کلاس دوم

اقدام پژوهی جمله سازی

اقدام پژوهی جمله سازی کلاس دوم با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه را به درس جمله سازی علاقه مند نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم دوم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

جمله نویسی ویا موضوع انشاء در کلاس درس ، باید طوری باشد که خاطره ای در ذهن دانش آموز تداعی کند یا چیزی را ببیند وبشناسد تا بتواند در مورد آن مطلب بنویسد.دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در بسیاری از جنبه های بیان نوشتاری از همکلاسی های فاقد اختلال یادگیری،عقب ترند.این تفاوتها همیشه پایدار نیست وتا حدود زیادی برطرف می شود. دانش آموزان دارای اختلال یادگیری احتمالاَ در زمینه جمله نویسی و انشاء نویسی ،یعنی دستور زبان ومحتوا ضعیف اند.هر چند دانش آموزان بزرگتر،اصول نحوی وواژگان پیچیده تری را نسبت به دانش آموزان خردسال به کار می برند .

چرا بايد انشاء و جمله نويسي در ما تقويت شود؟

1-جهت انتقال دانسته های خود به دیگران .

2-جهت تقویت استعداد و قوه تخیل خود.

3- جهت پرورش تفکر ،دقت،ادراک و استدلال خود.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی جمله سازی کلاس دوم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  جمله سازی

پیشگفتار در رابطه با  جمله سازی 

مقدمه  موضوع در رابطه با جمله سازی 

شناسایی مسئله در رابطه با  جمله سازی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……. آموزگار پایه دوم آموزشگاه …. هستم که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. کلاسی که اقدام پژوهی فوق را مبتنی بر آن انجام می دهم پایه …. این آموزشگاه می باشد که … نفر جمعیت دارد. پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا و مطالعه  علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  جمله سازی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با جمله سازی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  جمله سازی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با جمله سازی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  جمله سازی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با جمله سازی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با جمله سازی 

نتیجه گیری در رابطه با جمله سازی

پیشنهادات در رابطه با جمله سازی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با جمله سازی 

برای دانلود اقدام پژوهی جمله سازی کلاس دوم و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.