اقدام پژوهی برای درس املا با موضوع چگونه توانستم مشکل کند نویسی را در املا در دانش آموزم کاهش دهم

اقدام پژوهی برای درس املا

اقدام پژوهی برای درس املا با موضوع چگونه توانستم مشکل کند نویسی را در املا در دانش آموزم کاهش دهم نمونه ای کامل و دقیق در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای درس املا با موضوع چگونه توانستم مشکل کند نویسی را در املا در دانش آموزم  کاهش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم دبستان  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تحقیقات مارچ (۱۹۷۲) در نارسایی های زیانی بیکر (۱۹۸۲) گلامن (۱۹۸۲) نارسایی های فراشناختی لیون (۱۹۸۴) در مورد اختلالات خواندن و نوشتن از قبل می باشد. (تبریزی، ۱۳۸۶، صفحه ی ۶۵) با توجه به موارد ذکر شده تعداد دانش آموزانی که در برخی از امورات تحصیلی خود دچار مشکلاتی هستند قابل توجه است. به طوری که در هر سال عده ای از این دانش آموزان به دلیل برخی از اختلالات خاصی یادگیری ترک تحصیل نموده یا مردود می شوند. و یا با حداقل کارایی نردبان تحصیلی را می پیمایند و به هر لحاظ نظام آموزشی هزینه های زیادی را از این بابت می پردازد. مشکل تنها مربوط به دانش آموزان نیست. معلمان نیز به علت عدم آگاهی از طیف اختلالات یادگیری دانش آموزان مشکلات آنان را چندین برابر می کنند چون در مواجهه با این مشکلات یا نسبت به آن ها بی توجه می شوند یا برچسب هایی مثل کودکان عقب مانده به دانش آموزان می زنند. در نتیجه از همان اوایل تحصیلی نوعی سرخوردگی و عدم باور توانایی های خود لذا توجه به اختلالات یادگیری دانش آموزان در دیکته از مسائل مهم آموزش و پرورش بوده و شناسایی ابعاد مسئله ضرورتی برای معلمان و برنامه ریزان است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای درس املا وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کندنویسی

پیشگفتار در رابطه با  کندنویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با کندنویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  کندنویسی 

توصیف وضع موجود

اينجانب …. مدت …. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه ……  مشغول تدريس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين   دانش آموز ان مهدی در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود و با مشکلات زیادی از جمله کند نویسی مواجه بود. با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد. درکلاس آرام و قرار نداشت همیشه با بغل دستی اش در حال صحبت بود و با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق مهدی را به درس املاء علاقه مند سازم؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  کندنویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با کندنویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  کندنویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با کندنویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  کندنویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با کندنویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با کندنویسی 

نتیجه گیری در رابطه با کندنویسی

پیشنهادات در رابطه با کندنویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با کندنویسی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای درس املا و دریافت  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.